Kindly fortsätter den globala tillväxten, öppnar nytt kontor i Sverige
Hem DETALJHANDEL Kindly fortsätter den globala tillväxten, öppnar nytt kontor i Sverige

Kindly fortsätter den globala tillväxten, öppnar nytt kontor i Sverige

Publicerat av: Redaktionen

Kindly, conversational commerce plattformen som förvandlar interaktioner till resultat meddelade idag öppnandet av ett nytt kontor i Stockholm.

Kindly fortsätter den globala tillväxten, öppnar nytt kontor i Sverige

Arash Saidi, VD Kindly (Foto: Henning Hammer Torp)

Det nya kontoret ligger vid Kungsgatan 64 i stadsdelen Kvarteret Klockan och är en del av Kindlys expansiva tillväxtplan för att bygga nästa generation av den virtuella shoppingassistenten.

Stockholmskontoret kommer att ledas av Kindlys Country Manager Sverige, Ramon Espinosa. Under Espinosas ledning kommer Kindly att uppfylla sitt löfte om att hjälpa framgångsrika svenska e-handlare att fortsätta optimera digitala konversationer med kunder för att få fler konverteringar på plats. Teamet som opererar från det nya kontoret kommer att arbeta för att utöka en redan imponerande svensk kundbas och några av dessa inkluderar företag som Elgiganten, Ellos, First Rent A Car (Hertz), E.ON Sverige, Happy Socks.

“Det nya kontoret är det senaste steget i våra ansträngningar att göra varje möte mellan våra kunder och deras kunder fantastiska och minnesvärda”, säger Arash Saidi, VD, Kindly. ”Sverige har några av de mest imponerande e-handelsföretagen i världen, och vi är mycket glada över att samarbeta med befintliga och framtida kunder i vår strävan efter en värld av enastående shoppingupplevelser online, bakom teknik, som möjliggör äkta en-till- en tjänst mellan digitala varumärken och ivriga konsumenter. ”

Kindly grundades 2016 i Oslo och växte från en ödmjuk start till ett företag som ägnar sig åt att förvandla shoppingupplevelsen online. Med lösningar som inkluderar användarvänliga chatbots, maskininlärningsteknik och skräddarsydda meddelanden på plats, siktar Kindly på att återskapa traditionella butiksupplevelser i digitala kanaler. Med övertygelsen om att det finns fler möjligheter i varje möte av shoppingupplevelsen online, är Kindly på god väg mot att bygga förstklassiga interaktiva kundupplevelser i alla kanaler.

“Vi tror att tekniken kan erbjuda samma grad av personlig service online som kunderna får i butikerna” sa Saidi. “När vi utvecklar vår virtuella shoppingassistent fortsätter vi att arbeta för vår vision att skapa online-shopping som är lika trevlig och minnesvärd som ett besök i din favoritbutik.”

För att markera öppningen av Stockholmskontoret är Kindly värd för ett digitalt evenemang med Daniel Banjanin, Country Digital Product Leader, IKEA, och Miona Matar, Senior CRM Consultant Lead, Beyond Retail. Tillsammans med Espinosa kommer de att diskutera hur svenska e-handlare kan dra nytta av nya affärsmöjligheter med hjälp av kundcentrerade lösningar som syftar till att förbättra den digitala shoppingupplevelsen. Evenemanget äger rum den 8 april 2021 kl 09:00 CET och registreringssidan finns tillgänglig här.

Relaterade Artiklar