KICKS förstärker med digitalt säljstöd i butik för att möta årets viktigaste handelshögtid
Hem E-HANDEL KICKS förstärker med digitalt säljstöd i butik för att möta nu årets viktigaste handelshögtid

KICKS förstärker med digitalt säljstöd i butik för att möta nu årets viktigaste handelshögtid

Publicerat av: Redaktionen

För att möta årets viktigaste försäljningshögtid med Black Week och den annalkande julhandeln lanserar KICKS ett digitalt säljverktyg, Digital Sales Assistant (DiSA), för en förstärkt kundupplevelse och än mer personaliserad rådgivning i butik.

KICKS skönhetsexperter har tillgång till säljverktyget via sina iPads och det stöttar med såväl kundinsikter som datadrivna personliga produkt- och rutinrekommendationer baserade på kundens köphistorik.

Som Nordens ledande aktör på skönhetsmarknaden vill KICKS alltid ligga i framkant och driva den digitala utvecklingen inom branschen och bolaget investerar stort inom området. Bara i år har bolaget introducerat banbrytande digitala verktyg, för både AI-driven hudvårdsanalys och makeup-rekommendationer med stöd av Augemented Reality. Allt för att erbjuda en ännu mer personlig och guidande köpupplevelse oavsett kanal.

KICKS förstärker med digitalt säljstöd i butik för att möta årets viktigaste handelshögtid

Freddy_Sobin_VD KICKS Group

I tid inför Black Week, som också är startskottet för julhandeln, introducerar KICKS sin nästa stora digitala satsning; säljverktyget DiSA med syfte att stärka den personliga servicen i butik ytterligare. Verktyget har tagits fram som ett svar på de behov bolaget idag ser på marknaden med pålästa kunder som har höga krav på personlig och personaliserad service och kompetens. Satsningen går också i linje med bolagets omnikanalsstrategi för en sömlös kundresa mellan e-handel och fysiska butiker.

”Med stöd av det nya säljverktyget DiSA kan vi erbjuda våra kunder en ännu mer personlig, relevant och engagerande köpupplevelse. Vi har redan sett väldigt fina resultat för de kundresor som stöttas av verktyget, både när det gäller kundnöjdhet och försäljnings-KPI:er som exempelvis snittkvitto och konvertering”, säger Freddy Sobin, VD KICKS Group.

Säljverktyget DiSA är en app som stöttar KICKS skönhetsexperter med både kundinsikter och personaliserade datadrivna rekommendationer med hjälp av egenutvecklad rekommendationsmotor som är baserad på machine learning. Genom att logga in en klubbmedlem i DiSA får skönhetsexperterna snabbt en överblick över kundens tidigare köp och personliga erbjudanden, vilket i sin tur innebär att de enkelt kan ge en personlig och skräddarsydd rådgivning. Vidare är det ett tryggt stöd och ett bra läroverktyg för nyanställda att navigera och få fram information om produkter i KICKS breda sortiment.

Relaterade Artiklar