Ehandelskonsumenter visar extra tacksamhet under COVID-19

 Handlare inom Hem, Inredning och Trädgård toppar listan över de mest uppskattade på nätet av sina kunder.

Ehandelskonsumenter visar extra tacksamhet under COVID-19 1
Martin Mürbeck, Europachef på Trustpilot

Den ledande omdömesplattform, Trustpilot, som är gratis och öppen för alla, har gett konsumenter möjlighet att i sina omdömen lyfta och tacka svenska handlare. Det handlar om företag som enligt dem lyckats leverera anmärkningsvärd bra även under coronakrisen. Kampanjen, som går under namnet “Thanks a Million”, har engagerat konsumenter att ge över 1 miljon tack-omdömen globalt sen start den 6 april, där svenska användare har bidragit med över 23 000 av dessa.

–  Det är tydligt att svenska konsumenter är extra tacksamma mot handlare som även under försvårande omständigheter har ansträngt sig för att leverera som utlovat. Genom att titta på vad konsumenter skriver i sina omdömen, kan vi se att snabb leveranstid och bra kundtjänst är det som svenskar uppskattar mest, säger Martin Mürbeck, Europachef på Trustpilot.

Handlare inom kategorin Hem, Inredning och Trädgård toppar listan över de mest uppskattade, där bland annat sajten Gardenstore.se är en favorit inom kategorin Trädgård. Kategorierna Bildelar och Mobiltillbehör kommer tätt efter och bildelarsajten Vparts.se är omtyckta bland sina kunder. Andra populära kategorier bland näthandlande svenskar är Skönhet, Hälsa och Transporttjänster.

De topp 9 mest uppskattade kategorierna bland svenska konsumenter är:

  1. Hem
  2. Inredning
  3. Trädgård
  4. Bildelar
  5. Mobiltillbehör
  6. Skönhet
  7. Transporttjänster
  8. Hälsa och kosttillskott
  9. Elektronik