Mitt Colorama. Så blir namnet på lojalitetsprogrammet för Nordens största oberoende färgfackhandelskedja.
Det är inte första gången Colorama startar en kundklubb, men denna gång bygger man upp en unified commerce-lösning för alla sina 163 butiker i Sverige.
En hörnsten i detta är ett byte till Voyado som nytt lojalitetssystem.
Rikard Hansson är marknadsansvarig på Colorama. Han påpekar värdet av att Mitt Colorama kan ge en ökad service som baseras på kundens behov.
– Ju bättre data vi får, desto bättre service kan vi ge, säger Rikard. Det gynnar våra kunder att vi är störst, men framförallt ska vi vara bäst på att ge inspiration, kunskap och rätt produkter, samt erbjuda våra experttjänster så att slutresultatet blir perfekt. Med Mitt Colorama kan vi personalisera kundupplevelsen och därmed öka relevansen.
Magnus Ahlberg är kundansvarig på Revide som utvecklar Voyado.
– Colorama har verkligen satt kunden i fokus från start, säger Magnus. Man har tagit fram en strategi och en kundcentrerad lösning med alla viktiga integrationer. Det kommer bland annat att vara mycket enkelt för varje medlem att registrera sig redan nu med samtyckesfält enligt de nya GDPR-reglerna.
Rikard Hansson ser fram emot hur kundklubben kan göra skillnad.
– Samarbetet med Revide och arbetet i Voyado känns toppen så här långt, säger Rikard. Nu ska det bli spännande att följa utvecklingen av antalet medlemmar och ständigt mäta hur Mitt Colorama höjer deras kundupplevelse.