Ciqola Carpets rustar för framtiden med Dynamics 365 Business Central från BrightCom

Ciqola Carpets, en fristående del i Rusta koncernen, väljer affärssystemet Microsoft Dynamics 365 Business Central från BrightCom

Lönsam ehandel med Microsoft Dynamics Business Central från BrightCom

Ciqola Carpets knyter samman sin nyligen lanserade e-handelssatsning med plattformen Storm Commerce och implementationspartnern Sigma IT med det molnbaserade affärssystemet Dynamics Business Central (tidigare NAV).

Ciqola Carpets är en nischad specialist på mattor och en renodlad e-handlare. Med utgångspunkt i modern, skandinavisk inredningsstil erbjuder Ciqola ett noga utvalt och unikt sortiment av kvalitetsmattor direkt från ledande producenter världen över. Ciqola har högt ställda krav på sina leverantörer vad gäller kvalitet, arbetsmiljö och hållbarhet och besöker alltid varje fabrik själva för att utvärdera deras verksamhet.

Samtidigt som Ciqola Carpets nyttjar Rusta koncernens styrkor i form av inköp och logistik mm. tillgodoser bolaget sig fördelarna med affärssystemet Microsoft Dynamics 365 Business Central. Genom att lägga mycket av affärslogiken i Dynamics Business Central, exempelvis kombination av lagerhantering och avancerad dropship som dessutom är integrerad i den elektroniska fakturahanteringen, blir Ciqola Carpets flexibla och kostnadseffektiva så att de kan möta ständigt förändrade konsumtionsmönster. Robusta och framtidssäkra integrationer med e-handelsplattformen Storm Commerce, TA-systemet Unifaun och betallösning från Klarna är affärskritiskt vilket BrightCom har lång och etablerad kompetens kring. Samtliga integrationer från BrightCom är uppbyggda som tjänster, vilket innebär att versionshantering ingår samt övervakning med larm. Vidare är det enkelt att utveckla dem vidare med ytterligare funktioner och kopplingar.

Texten fortsätter här