Retail Experience Live satsar vidare på att bli hela handelns mötesplats
Hem DETALJHANDEL Retail Experience Live satsar vidare på att bli hela handelns mötesplats

Retail Experience Live satsar vidare på att bli hela handelns mötesplats

Publicerat av: Redaktionen

I maj 2019 var det premiär för Retail Experience Live på Kistamässan i Stockholm

Retail Experience Live satsar vidare på att bli hela handelns mötesplats 1


Bild från Retail Experience Square under Retail Experience Live 2019

Nu satsar Easyfairs Norden AB på en vidareutveckling av konceptet tillsammans med utställare, samarbetspartners och besökare.

Handeln, som år 2018 omsatte 767 miljarder kr och sysselsatte över 270 000 personer, står idag inför stora omställningar där utvecklingen sker snabbt.

– Vår ambition är att tillsammans med våra deltagare få våra besökare att känna sig som de befinner sig på ett varuhus, där de kan shoppa nya smarta lösningar, förbättra sina affärer och bygga varumärke säger projektledare Lise Backby Moberg. Branschen, som är i ständig förändring, behöver sin årliga, självklara mötesplats där nyheterna finns på plats och framtidens utveckling diskuteras.

Retail Experience Live är evenemanget där detaljhandelns hela värdekedja visualiseras. Nytt för 2020 blir att förtydliga konceptet ytterligare. Detta görs genom fyra genomtänkta fokusområden:

  • Retail Support
  • Retail Tech
  • Marketing & Brands
  • In-Store Design

Efter dialog med branschen och för att bättre kunna möta marknadens behov har man också beslutat att flytta evenemanget från maj till september månad.

– Mötesplatsen, som pågår mellan den 8-9 september 2020 på Kistamässan, ska spegla verklighetens sömlösa gränser inom handeln. Därför kommer vi att fortsätta att fördjupa våra redan inledda samarbeten med branschens viktigaste aktörer. På så sätt säkerställer vi 2 dagar med högaktuellt content, nyheter och nätverksmöjligheter med ett affärsfokus, fortsätter Lise Backby Moberg.

Om Retail Experience Live: Retail Experience Live är ett mässkoncept som är utformat för att möta retailvärldens nya karta och snabba förändringar. I en bransch där globalisering, digitalisering och automatisering samverkar allt mer blir det av allt större vikt att ligga i framkant som retailer. Retail Experience Live är en heltäckande mötesplats som omfattar hela spektret inom retail och brands. Storheten och bredden i mötesplatsen sammanfattas i fyra genomtänkta fokusområden.

Relaterade Artiklar