Hem NYHETER Christian Bönnelyche marknadschef för liveshopping-pionjären Zellma

Christian Bönnelyche marknadschef för liveshopping-pionjären Zellma

Publicerat av: Redaktionen

Christian Bönnelyche blir marknadschef hos liveshopping-företaget Zellma

Christian Bönnelyche marknadschef för liveshopping-pionjären Zellma 2

Christian Bönnelyche

”Vi har fått den bästa marknadschef vi kan tänka oss, med både stor erfarenhet och kreativitet,” säger Zellmas VD Pål Burman.

”Vi värvar nu flera tunga namn från retail, försäljning och media för att bygga en långsiktig kvalitetsproduktion av liveshopping” säger Burman.

Bönnelyche har tidigare varit marknadschef på bl a Expressen, Unibet, Statoil och Actic.

”Det här är nytt, roligt och en spännande utmaning att placera Zellma i fokus för välproducerad liveshopping,” säger Bönnelyche.

”Efter mer än 10 år i spelbranschen ser jag stora likheter med vad Evolution gaming gjort för live-upplevelsen vad gäller spel och vad Zellma kan tillföra i live-känsla för e-handeln. Zellma tar liveshopping till en helt ny nivå kvalitets- och upplevelsemässigt” avslutar Bönnelyche.

Zellma grundades med visionen att göra den bästa livshopping upplevelsen. PA Gullö, etablerat namn inom kommersiell TV, har skapat marknadens mest eleganta och kostnadseffektiva VR-studio, tillsammans med produktionsbolaget NEP. Zellmas VD Pål Burman, med en bakgrund i svensk och amerikanske media, har tidigare blivit Super-gasell som VD för Sveriges snabbast växande företag.

”Zellma tar nu liveshopping till en ny nivå tillsammans med våra ägare Mavshack, som kommer att leverera säljplattform och streaming till Zellma.com,”säger Burman.

Relaterade Artiklar