Tele2 teamar upp med designbyrån Bas för nytt butikskoncept

Tele2 har under våren genomfört en omfattande upphandling i jakt på rätt samarbetspartner för att driva Tele2:s butikskoncept mot nya höjder.

Åse Holmberg, kommunikations- och marknadsdirektör på Tele2

Det som eftersöktes var en byrå med hög kreativ förmåga i kombination med stort mod, där valet föll på designbyrån ”Bas”.

Tele2 har under våren sökt en ny samarbetspartner för att utveckla företagets butikskoncept och efter en omfattande upphandling föll valet på designbyrån ”Bas”.

I upphandlingen ställdes höga krav på nytänkande och digitalisering, samt förståelse för konsumenternas ständigt ökade behov av uppkoppling.

Valet av ny samarbetspartner görs i samband med ett nytt retailkoncept som bland annat kommer innebära ny design, nya produkter och tjänster samt ett uppdaterat kundvarv, i syfte att förhöja kundernas butiksupplevelse.

– Vi är väldigt glada och förväntansfulla inför samarbetet med våra nya kollegor på Bas. Personkemi, kreativ höjd och ett stort mod var viktigt för oss vid valet av retailpartner och där checkade Bas av på alla parametrar. Vi ser fram emot att tillsammans med dem få utveckla ett innovativt koncept för våra butiker, säger Åse Holmberg, kommunikations- och marknadsdirektör på Tele2.

Bas är en strategisk design- och varumärkesbyrå.

Byrån riktar in sig på att utveckla nya framtidssäkrade lösningar och koncept, baserat på en kombination av insikt, innovation och design utifrån bästa affärsförståelse och med ett tydligt kommersiellt fokus.

– Tele2 har gett oss en fantastiskt spännande utmaning i att skapa morgondagens kundmöte! Vi upplevde direkt att hela organisationen andades det mod och den höga professionalism som krävs för att förändra en bransch, vilket verkligen känns inspirerande, säger Torbjörn Nordkvist, Client Director på Bas.