Unibail-Rodamco-Westfield fortsätter att leverera nyöppningar och välkomnar nu sina besökare till en helt ny shoppingupplevelse efter restriktionerna har lyfts.
Som kronan på verket fylls nu Westfield Mall of Scandinavia även med nya kommersiella partnerskap som ska förgylla besökarnas upplevelse genom kreativa och nytänkande aktiveringar.
Flaggskeppsdestinationen visar sin unika styrka när de även framgångsrikt lanserat sin första plattform för digifysiska event där Lady Gaga var först ut.
Som en av världens främsta förvaltare av flaggskeppdestinationer fortsätter Unibail-Rodamco-Westfield (URW) presentera nyheter på löpande band i sina köpcentrum. Som ett bevis på gruppens styrka har de sedan början på 2020 lyckats värva 79 varumärken till olika typer av samarbeten bara till Westfield Mall of Scandinavia. Bland de nyetablerade återfinns globala giganter som Victorias Secret, Nike och Uniqlo men bolaget avslöjar idag att fler giganter på är på ingång. Man har även satsat på aktörer som fokuserar på att erbjuda besökare nya upplevelser, som exempelvis BLX Bouldering, SATS Padel och nya Top Floor som under sommaren gästats av Miss Voon. Förutom nyetableringar har även flera varumärken renoverat sin lokal eller uppgraderat till en större yta vilket är en bra indikation på att man satsar för framtiden.
-Vi är glada och väldigt stolta över att öppna upp dörrarna till en helt ny shoppingupplevelse nu när restriktionerna lättat för våra handelsplatser. Att idag kunna presentera denna lista av starka varumärken som etablerat sig hos oss säger väldigt mycket om styrkan och attraktiviteten i våra center. Det ligger ett otroligt teamworkarbete bakom det fantastiska resultat vi nu kan visa upp och det här är bara början på en lång rad av nyheter vi är spända på att släppa framöver. Vi ser att besökarna uppskattar det som vi presenterat hittills och vi har fler nyheter att presentera inom kort, säger Louise Ryning, Director of Operations på Unibail-Rodamco-Westfield.
Bolaget har också storsatsat på sina partnerskap. Under de senaste två åren har globala aktörer som Netflix, Dior och Disney tagit plats i köpcentrumets lokaler, men även Polestar har varit på besök, visat upp sina nyheter och erbjudit provkörning av de eldrivna prestandabilarna till besökarna. Tillsammans hittar URW och varumärken synergier där behovet av en fysisk närvaro märks allt tydligare och blivit ännu mer efterfrågat efter en lång tid av restriktioner.
– Intresset för att visa upp sig fysiskt är större än någonsin, och vi har en lång lista med partnerskap som är på ingående. Även varumärken som har sin bas i den digitala världen finner ett behov av just den fysiska närvaron, och vi ser ett ännu mer ökat intresse nu när restriktionerna lyfts. Tillsammans med våra samarbetspartens är vi kreativa och hittar nya vägar till hur vi på bästa sätt lyfter varandra och skapar upplevelser utöver det vanliga, säger Ulrica Frisk-Forsman, Head of Commercial Partnerships på Unibail-Rodamco-Westfield.