Trustpilot och CDON i nytt partnerskap

Idag meddelar den ledande plattform för kundomdömen, Trustpilot, att de inleder ett partnerskap med Sveriges och Nordens största e-handlare, CDON.

Martin Mürbeck, Europachef på Trustpilot

Partnerskapet innebär att CDON implementerar kundomdömen och betyg via Trustpilot i sin verksamhet och på sina webbplatser.

Med hjälp av Trustpilot kan CDON enkelt och effektivt fånga upp både bra och mindre bra upplevelser, och arbeta aktivt med kundupplevelsen på plattformen. Kundgenererade omdömen har visat sig ha en stor effekt på handlares trovärdighet och konverteringsgrad.

Henrik Jarl, Marknadschef på CDON säger:

“Våra kunder är kärnan i allt vi gör och vi arbetar aktivt med att utveckla vår verksamhet tillsammans med dem.”

“Genom detta samarbete lyckas vi fånga upp de kunder som faktiskt är riktigt nöjda med oss för att se vad vi är riktigt bra på, men även fånga upp och få en chans att agera på de kunder vars köpupplevelser inte gått som planerat. Den senaste tiden har vi lagt tid och resurser på att förbättra kundresan. Genom att utveckla vår tekniska plattform har vi till exempel möjliggjort kortare svarstider i vårt kundcenter vilket i sin tur lett till nöjdare kunder”.

I Sverige har Trustpilots kundomdömen ökat med cirka 20 procent över de senaste två åren, totalt finns det över 1,5 miljoner kundomdömen via Trustpilot i Sverige.

Martin Mürbeck, Europachef på Trustpilot kommenterar partnerskapet:

“Sverige är en viktig marknad för Trustpilot. Att vi nu inleder ett samarbete med Sveriges och Nordens största e-handlare är ett kvitto på att oberoende kundomdömen växer sig allt starkare. Med en ökad andel av befolkning som föredrar att handla online blir trovärdighet och inte minst konvertering viktigt. Vi ser fram emot ett nära samarbete med CDON framöver”.