Trollweb och Meat Digital blir Visma Digital Commerce

Visma-bolagen Trollweb och Meat Digital slås nu samman och bildar ett nytt bolag under namnet Visma Digital Commerce.

Sammanslagningen stärker Vismas satsning på e-handelslösningar för den nordiska marknaden.

– Visma är ett av Europas snabbast växande mjukvaruföretag. Genom att nu börja verka under Vismas välkända varumärke kommer vi att bli en ännu starkare aktör på marknaden. Vi kommer att kunna dra nytta av Vismas samlade kundbas och expertis och samtidigt erbjuda våra kunder ett bredare utbud av lösningar och tjänster, säger Chris Kershaw som blir vd för det nya bolaget Visma Digital Commerce.

Efterfrågan på e-handelslösningar och relaterade tjänster ökar kraftigt i både Sverige och Europa. Kompetensen inom rådgivning, utveckling och förvaltning av denna typ av lösningar är däremot en bristvara. Antalet talanger inom området är begränsat och det är därför avgörande att skala upp med de bästa resurserna på marknaden. Visma Digital Commerce, med närvaro i Sverige, Norge och Danmark, samlar ett team på närmare 100 e-handelsexperter som dagligen hjälper stora och små företag som lever på försäljning i digitala kanaler.

I Sverige kommer det nya bolaget att ha kontor i Norrköping och Stockholm.

– Jag är väldigt glad för att Trollweb och Meat Digital nu bildar Visma Digital Commerce. Jag tror att de kommer att bli en starkt bidrag till vår tillväxt och utveckling med sin kompetens inom e-handel samtidigt som de bidrar till att stärka vårt varumärke, säger Vidar Evensen, vd på Visma Custom Solutions, den division som Visma Digital Commerce kommer att ingå i.