Samarbetet som låter E-handels-kunder kontakta butiker direkt via SMS och Whatsapp
Hem E-HANDEL Samarbetet som låter E-handels-kunder kontakta butiker direkt via SMS och Whatsapp-meddelanden

Samarbetet som låter E-handels-kunder kontakta butiker direkt via SMS och Whatsapp-meddelanden

Publicerat av: Redaktionen

Idag meddelade kommunikationsföretaget Infobip att de introducerar SMS- och WhatsApp-meddelanden för Adobe Commerce-butiker.

Lösningen gör det möjligt för konsumenter att kontakta Adobe Commerce-anslutna butiker direkt i de kanaler kunderna själva föredrar.

Samarbetet som låter E-handels-kunder kontakta butiker direkt via SMS och WhatsappIntegrationen är en del av Infobips arbete som Accelerate Partner i Adobes Exchange Partner Program. Tillägget av dessa kanaler gör det möjligt för butiker som använder Adobe Commerce att erbjuda sina kunder en förbättrad kundupplevelse över bekväma och pålitliga kanaler.

  • E-handeln har haft en kraftig tillväxt under de senaste åren i samband med att konsumenter ändrade shoppingvanor online. För att butiker ska kunna konkurrera i den digitala ekonomin måste de leverera personliga upplevelser till rätt kund på rätt kanal i rätt ögonblick, säger Tory Brunker, Senior Director för produktmarknadsföring på Adobe Commerce.

 Den nya integration med SMS- och WhatsApp-meddelanden tillför värde genom att automatiskt låta säljare skicka kontextuella varningar i realtid, relaterade till saker som lagernivåer, personliga specialerbjudanden och orderspårning för effektivare kundservice, vilket skapar en bättre kundupplevelse och ökad kundlojalitet.

Kanalerna kan också användas för att kommunicera övergivna kundkorgar och lagerpåfyllning, vilket hjälper till att öka konverteringen för återförsäljare.

  • Det har skett en drastisk förändring i konsumentbeteende sedan början av 2020 som inkluderar ett större behov av bekvämlighetsbaserad shopping och bredare acceptans av olika kommunikationskanaler. Vi är glada över att utöka våt utbud av molnbaserade kommunikationslösningar som kommer att hjälpa kunder på Adobes marknadsplats att erbjuda bättre kundupplevelser i en hårt konkurrensutsatt miljö, säger Veselin Vukovic, VP Strategic Partnerships på Infobip.

SMS- och WhatsApp notifikations-integreringen, kommer utöver vår nuvarande SMS-anslutning med Adobe Campaign, fortsätta att bygga vidare på vår befintliga relation med Adobe och ser fram emot att tillföra mer värde genom framtida innovation och samarbete, avslutar Vukovic.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>