Resesajten LifeTRNDS lanseras i Sverige

I samband med att reserestriktionerna hävs och världens gränser öppnar upp presenterar ICT Group och Crowd1 nya partners och breddar enligt plan sitt utbud.

Resesajten LifeTRNDS lanseras i Sverige 1
Johan Staël von Holstein, tillträdande CEO för ICT Group

Resesajten LifeTRNDS är en av de nya plattformarna som ska ge ytterligare kraft åt den globala gig-ekonomin.

– Vi ska självklart ha fortsatt stor respekt för den pandemi som råder, men samtidigt också tillåta oss att sträva framåt. För ICT Group och Crowd1 är detta onekligen ett steg i helt rätt riktning, säger Johan Staël von Holstein, tillträdande CEO för ICT Group.

Crowd1 och ICT Group arrangerade 4 juli ett globalt och digitalt event med cirka 2,5 miljoner följare från hela världen där man presenterade organisationens nya partners.

Detta, enligt Johan Staël von Holstein, helt i linje med planeringen för det tredje kvartalet 2020.

– Som så många andra branscher tappade vi momentum i samband med pandemins väldiga framfart. Jag drabbades även själv personligen, men vi har hämtat oss överraskande snabbt. Vår vision om att nätverket ska växa varje kvartal ligger naturligtvis kvar.

LifeTRNDS är en digital plattform med inriktning på resor och boende över hela världen som grundades 1986 efter en sammanslagning av Travel 10 USA och Custom Travel Solutions. LifeTRNDS konkurrerar framförallt med Booking och Expedia om marknadsandelar. Crowd1:s medlemmar kommer att dels kunna boka rabatterade resor, dels få bonus enligt den kompensationsplan som gäller vid försäljning av produkter.

– Det finns redan väldigt många starka reseaktörer på marknaden varför vi sökte något helt nytt. LifeTRNDS har utvecklats på helt rätt sätt och uppfyller alla de krav vi har på våra partners för att få ytterligare fart på den globala gig-ekonomin, säger Johan Stael von Holstein.

I samband med det digitala eventet presenterades även två nya partners med hemvist på den afrikanska marknaden där Crowd1 under 2020 befäst sin ställning som den ledande nätverksorganisationen; PanicGuard som bland annat hanterar applikationen SAfer (South Africas fastest security response) samt Tribute Lifestyle, specialiserat på skönhetsprodukter. Med dessa partners har ICT Group och Crowd1 för närvarande fem olika produkter i sin nätverksportfölj.

Dessutom redogjorde Jens Lorentsson, CTO för ICT Group, för den tekniska utvecklingen som krävs för att klara av cirka 15 procents ökning av medlemsstocken varje månad. Eventet gästades av bland andra musikalstjärnan Karl Dyall och de från Eurovision Song Contest kända artisterna Sarah Dawn Finer och Loreen.

Nästa presentation gällande partners och nyheter för nätverket Crowd1 är inplanerat till oktober 2020. En ny avdelning med fokus på nya produkter har skapats under våren och utgår från och med 1 juli 2020 från huvudkontoret i Madrid.