Realfiction Holding AB (”Realfiction”) meddelar att bolaget idag har inlett en två veckor lång testperiod av ett koncept för shoppingcentrum och varuhus som vill attrahera kunder och bjuda in dem till sina lojalitetsprogram.
Under testperioden kommer en familjevänlig skattjakt att genomföras vid Fisketorvet – Copenhagen Mall i Köpenhamn med hjälp av bolagets mixed reality-skärmar. Realfiction har redan inlett diskussioner med ytterligare intresserade shoppingcentrum.
Realfiction ser stor ekonomisk potential i detta och liknande koncept som kan anpassas och distribueras via bolagets globala partnernätverk som täcker in merparten av världen inklusive Europa, Nord- och Sydamerika, Asien och Australien.
– Genom att utnyttja wow-faktorn och det breda användningsområdet för vår upplevelseplattform och våra Dreamoc- och DeepFrame-skärmar kan vi skapa stort värde för detta slutkundssegment. Det här konceptet skapar en mycket visuell och spännande upplevelse för besökarna som lockar dem till alla delar av shoppingcentrumet och skapar incitament att gå med dess lojalitetsprogram. Vi kan således skapa mätbara värden som är mycket efterfrågade, säger Realfictions vd Clas Dyrholm.
Testperioden i Köpenhamn kommer att pågå under vecka 9 och 10 med en Dreamoc XXL3-skärm som central hub samt flertalet mindre Dreamoc HD3-skärmar utplacerade på olika platser i shoppingcentrumet. Genom att hitta alla skärmar och samla ihop ledtrådar tillsammans med den animerade karaktären ”Pepper” kan deltagare i skattjakten tävla om biobiljetter till hela familjen. Under testperioden kommer Realfiction att använda sig av olika anonymiserade analysmetoder för att kunna utvärda konceptet.
Under de kommande månaderna kommer Realfiction att berätta mer om bolagets utveckling av färdiga koncept för shoppingcentrum, varuhus och butikskedjor samt motsvarande process med fokus på biltillverkare, som är bolagets andra prioriterade slutkundssegment.