Hem NYHETER Freshworks lanserar nytt CRM som ger snabba affärer och trogna kunder

Freshworks lanserar nytt CRM som ger snabba affärer och trogna kunder

Publicerat av: Redaktionen

Freshworks,  som utvecklar mjukvara för att skapa engagemang hos kunder och anställda, lanserar Freshworks CRM som ger sälj- och marknadsföringsteam verktyg för att få en enhetlig 360-gradersöverblick av kunden.

Freshworks lanserar nytt CRM som ger snabba affärer och trogna kunder 3Freshworks CRM bygger på Freshworks Neo, en plattform som sammanställer data och ger varje kund en personlig köpupplevelse. Neo skalar bort otympliga verktyg och komplexa multi-stack-punktlösningar som leder till att data hamnar i silos vilket försvårar användandet av artificiell intelligens (AI) och maskininlärning (ML).

Nya siffror från Forrester visar att 52 procent av befintliga användare efter två år är besvikna på sina CRM-lösningar på grund av dålig datakvalitet. Med Freshworks CRM som ger detaljerad och relevant information kan företag utveckla mer användbar ML och tillförlitlig AI. Användare kan då på allvar förutsäga vilka affärer som är värda att följa upp och hur de bäst driver dem i mål. Därmed höjs CRM, från ett enkelt verktyg för datainhämtning och försäljningsprognoser, till en strategisk tillväxtapplikation som automatiskt väljer och prioriterar vilka affärsmöjligheter säljavdelningen ska fokusera på.

– Freshworks CRM uppfyller vad CRM lovade från början: en enda lösning som kombinerar AI-drivna data, insikter och information och sätter kunden i centrum för affärsmålen. Med Freshworks CRM vill vi dra nytta av datans kraft och skapa omedelbara värden. Därmed utmanar vi äldre CRM-lösningar som svikit säljteam med sina klumpiga gränssnitt och ofullständiga data, säger Prakash Ramamurthy, produktchef på Freshworks, och fortsätter:

– Freshworks CRM verkar på vår omarbetade Neo-plattform och gör det möjligt för företag runt om i världen som General Electric, Vice Media Group och Puma att “out of the box” och med väldigt lite kod ge anställda möjlighet att fortlöpande förvärva och behålla sina kunder.

Med Freshworks CRM får marknadsförare och säljare insikter med hjälp av AI via en enda instrumentpanel. Den stora mängden kunddata förvandlas till information av ’Freddy AI’ – som hjälper till att driva försäljningen och förbättra varje kunds upplevelse. Därmed ökar kundrelationen i värde och CRM-systemet blir användbart på ett helt nytt sätt.

CRM utnyttjar till fullo Neo-plattformens möjligheter att dra nytta av helheten flexibelt. Utvecklare och partners kan snabbt anpassa lösningen och ytterligare öka sina anställdas produktivitet. Plattformen har färdiga verktyg som sömlöst integrerar Freshworks-produkter med externa applikationer som i sin tur kan ha en mängd olika produkt-API:er, webhooks och programutvecklingsenheter. På Freshworks Neos marknadsplats finns över 1 100 appar för att förbättra och utöka Freshworks produkter. Med Neo kan företag på ett ögonblick skapa anpassade objekt och appar, oavsett om det gäller försäljning, marknadsföring, kundsupport, CRM, IT eller HR.

Relaterade Artiklar