Ny lösning från Dell hjälper handeln att samla teknik
Hem TEKNIK & IT-LÖSNINGAR Ny lösning från Dell Technologies hjälper handeln att samla teknik

Ny lösning från Dell Technologies hjälper handeln att samla teknik

Publicerat av: Redaktionen

Dell Technologies lanserar nu nya lösningar för att hjälpa butikshandeln att enklare hantera de tekniska lösningar man har och snabbare kunna rulla ut ny teknik.

Med Dell Validated Design For Retail Edge ska handeln kunna analysera butiksdata i realtid och förbättra kundupplevelsen.

Med nya Dell Validated Design for Retail Edge, vill Dell Technologies hjälpa till att förbättra butiksupplevelsen för kunder genom att förenkla och konsolidera IT-infrastrukturen ute i butikerna. Lösningen ger en samlad bild av de tekniska systemen och gör det effektivare att bygga, rulla ut, och skala applikationer i olika butiker. Den hjälper också handeln att skapa mervärde och bättre kundupplevelse av den data som skapas i butiker.

Ny lösning från Dell hjälper handeln att samla teknik”Handeln är allt mer beroende av IT och den data som skapas i butikerna för att kunna erbjuda mer personliga och smarta kundupplevelser, som driver intäkterna,” säger Gil Shneorson, ansvarig för edge-lösningar på Dell Technologies.

”Vi hjälper handeln att undvika att teknik hamnar i silos och för samman den teknik som finns för att bättre kunna analysera data, ta snabbare beslut och ge bättre upplevelser för både kunder och butiksmedarbetare.”

Helhetstänk behövs

En ny undersökning från Dell Technologies visar att en majoritet inom handeln planerar att rulla ut betydligt mer teknik i butik under de kommande åren, vilket inkluderar allt från nya leveranstjänster till sömlös utcheckning. Samtidigt behövs ett helhetstänk för att inte riskera att teknik som sprids ut på många olika geografiska platser skapar komplexa silolösningar som ökar IT-kostnaderna.

De nya lösningarna från Dell Technologies för samman de tekniska lösningar som handeln använder i dag och gör den enklare att hantera och skala, från datacenter till nätverkens ytterkanter. Det gör det möjligt för handlare att rulla ut fler applikationer som stärker köpupplevelsen.

AI hjälper i butiken

Tillsammans med Deep North och deras intelligenta videoanalysplattform, kan Dell Technologies också stötta AI-baserade applikationer som hjälper handlare att använda datainsikter för att förbättra shoppingupplevelsen i butik genom att optimera produktplacering, hålla koll på inventarier, få bättre kundflöde och styra medarbetare dit där de gör mest nytta.

”Man får ofta bara en chans att ge en positiv upplevelse till kunder i butik och Dells lösningar gör det möjligt för handeln att få insikter i realtid och arbeta smartare,” säger David McCarthy, forskningsansvarig för Cloud och Edge infrastrukturtjänster på IDC.

Tillgång till testlabb

Dell Technologies erbjuder nu också handeln möjligheten att konceptualisera nya butiklösningar i företagets innovationslabb, där man kan skapa skräddarsydda lösningar baserat på de behov som finns. Dessutom erbjuder man ett skalbart och agilt nätverksoperativsystem baserat på öppen källkod, som hanterar både datacenters och nätverkens ytterkanter, vilket gör det möjligt att strömlinjeforma verksamheten och hantera allt från ett ställe.

Relaterade Artiklar