Medallia ledare 2021 inom Gartners Magic Quadrant för ”Voice of the Customer”
Hem NYHETER Medallia ledare 2021 inom Gartners Magic Quadrant för ”Voice of the Customer” (VoC)

Medallia ledare 2021 inom Gartners Magic Quadrant för ”Voice of the Customer” (VoC)

Publicerat av: Redaktionen

Medallia, världsledande inom hantering av kundupplevelser och engagemang, meddelar att bolaget har utsetts till ledare för andra året i rad i Gartners Magic Quadrant för Voice of the Customer* (VoC), som handlar om att samla in kundfeedback via olika kanaler.

Av de 14 utvärderade leverantörerna fick Medallia den främsta placeringen för mest heltäckande inom Voice of the Customer.

Medallia ledare 2021 inom Gartners Magic Quadrant för ”Voice of the Customer”

Elena Hutchison

“Vi är glada över att bli erkända av Gartner som en ledare inom Voice of the Customer”, säger Leslie Stretch, vd för Medallia. “Oavsett om en kund besöker en butik, kontaktar kundsupport, navigerar på en webbplats eller klickar på en personlig annons, handlar VoC:s framtid om att lyssna överallt och få kunderna att känna sig sedda i varje interaktion. Medallia hjälper företag att leverera sammanhållna och uppkopplade upplevelser som får kunderna att komma tillbaka.”

Gartner utvärderar i sin Magic Quadrant leverantörer inom en viss marknad. Utvärderingen inkluderar djupgående analyser och handlingsbara råd som ger insikt i en marknads riktning, mognad och involverade parter.

“Sedan Medallia grundades har vi fokuserat på att ta tillvara på kundsignaler och omvandla dem till att föreslå åtgärder som förbättrar kundupplevelsen. Vårt tillvägagångssätt för att direkt stärka anställda i organisationer med feedback i realtid var innovativt och omvälvande för 20 år sedan, och våra första produkter med nya funktioner som röst, video och digital beteendeanalys har fortsatt att sätta standarden för denna marknad “, säger Elena Hutchison, strategichef för Medallia. Vi är mest stolta över de fantastiska resultat som våra kunder uppnår med vår plattform, eftersom vår vision alltid har varit att hjälpa företag att lyckas genom att tillhandahålla fantastiska upplevelser.”

Medallia hanterar miljarder upplevelser årligen, vilket ger miljontals anställda över hela världen möjlighet att fatta snabbare, mer datadrivna beslut. Organisationer av alla storlekar förlitar sig på Medallias enhetliga plattform och kunskap för att förbättra kundlojaliteten, öka försäljningen, minska driftskostnaderna och engagera anställda.

Relaterade Artiklar