Match2One lanserar Shopify-app som ger e-handlare nya sätt att öka sin försäljning
Hem E-HANDEL Match2One lanserar en Shopify-app som ger e-handlare nya sätt att öka sin försäljning

Match2One lanserar en Shopify-app som ger e-handlare nya sätt att öka sin försäljning

Publicerat av: Redaktionen

Match2One, en del av Verve Group och som erbjuder en lättanvänd annonsplattform för e-handelsföretag, lanserar nu en app i Shopify.

Appen är gratis att installera och gör det möjligt för e-handlare att bygga, lansera, optimera och mäta programmatiska annonskampanjer.

Match2One-appen är den första lättanvända plattformen som gör det möjligt för användare av Shopify att öka sin försäljning. Plattformen ger återförsäljare och e-handlare möjlighet att automatisera sina kampanjer och på så vis få ut det mesta av sin budget, något som är särskilt viktigt i det nuvarande svagare ekonomiska läget samt inför den annalkande julhandeln som också är detaljhandelns viktigaste tid.

Med bara några få klick kan e-handlare och mindre företag skapa digitala annonskampanjer som kompletterar befintliga budgetar för både Google och Facebook och få samma möjligheter som större företag och varumärken alltid har haft.

Funktioner i Match2One-appen som nu finns tillgänglig i Shopify App Store inkluderar:

  • Tillgång till inventarier i över 93 procent av det öppna internet.
  • Rapporter i realtid gällande prestanda och optimeringslösningar.
  • Anslutningar till alla större plattformar på utbudssidan (SSP).
  • Användarvänliga funktioner för varumärkessäkerhet för att säkerställa bästa annonsplacering.
  • En lätthanterlig kreativ studio för annonser av alla storlekar, utrustad med mallar såväl som animationsmöjligheter.

Då samtliga annonser går att automatisera med hjälp av Match2Ones app, blir de annars arbetsintensiva och manuella processerna för att driva digitala kampanjer betydligt enklare för Shopify-användare.

Kostnader såväl som ökad komplexitet har skapat en hög inträdesbarriär för programmatisk annonsering och tvingat mindre företag att förlita sig på walled gardens, till stor del på grund av deras tillgänglighet och skala. Match2One-plattformen säkerställer att e-handlare framgångsrikt kan diversifiera sina annonsutgifter och samtidigt behålla större kontroll över sina kampanjer. Den har utvecklats för att bidra till att demokratisera programmatiska lösningar och se till att alla företag kan få tillgång till samma inventarier, utan att det krävs tidigare erfarenhet av programmatiska lösningar eller omfattande marknadsföringsresurser.

– Vår app ger automatiseringsmöjligheter till e-handlare som tidigare har varit utestängda från det programmatiska landskapet. Vi vill ge alla företag möjlighet att nå sina önskade genom effektiva kampanjer, varpå vi kommer att erbjuda Shopify-handlare som installerar appen en bonus på sitt kontosaldo. Vi vill bredda möjligheten att använda programmatiska annonser och göra det tillgängligt för samtliga företag – oavsett storlek, säger Mikael Kreuger, VD och medgrundare på Match2One.

Match2One lanserar Shopify-app som ger e-handlare nya sätt att öka sin försäljning

Under den korta tid som appen funnits tillgänglig i Shopify App Store har den redan laddats ner många gånger.

– Match2Ones app gör allt arbete åt dig och hittar dessutom rätt publik på rätt plats. Allt från att bygga bannerannonser i Creative Studio till att följa resultaten är enkelt – det är en sann one-stop-shop för programmatisk annonsering, säger Alexander Eriksson på Boulevard49, en av användarna av Match2Ones Shopify-app.

 

 

 

 

Relaterade Artiklar