Hem E-HANDEL Makeup hem till dörren på en halvtimme

Makeup hem till dörren på en halvtimme

Publicerat av: Redaktionen
Makeup hem till dörren på en halvtimme


Wolt ingår samarbete med FACE Stockholm Hemleveranserna har exploderat det senaste året och det är inte bara mat som svenska konsumenter beställer hem till dörren.

Allt fler retailföretag ansluter sig till gigföretagens plattformar och senast ut är sminkvarumärket FACE Stockholm som nu tillgängliggör hela sitt sortiment via leveranstjänsten Wolt. Nu kan både konsumenter och makeupartister erbjudas ett komplett smink- och skönhetsvårdssortiment snabblevererat till hemmet eller produktionen på cirka 30 minuter.

I och med pandemin har fler beställt varor och tjänster på nätet och fått dem hemlevererade.
För makeup varumärket FACE Stockholm har e-handeln skjutit i höjden under 2020 med en ökning på över 110 procent. Jessica Jarmteg, Nordenchef på FACE Stockholm, ser det som en indikation på att kunderna vill ha sitt smink och andra produkter hemskickade och gärna fort.

– Tillsammans med Wolt ser vi nu till att möta våra kunder på att kunna få tag i våra produkter ännu snabbare. Oavsett om en privatperson behöver en ögonskugga inför fredagskvällen eller branschfolk behöver produkter till sin verksamhet så kan vi nu smidigt och snabbt lösa det, säger Jessica Jarmteg. Utöver samarbetet med Wolt kommer FACE Stockholm inom kort att lansera en tjänst där kunderna kan gå makeup-kurser eller få personlig makeup-rådgivning online.

– Samarbetet med Wolt hjälper oss att ta nästa steg som välrenommerat makeup företag genom att ingå i en storsatsning för att finnas online. Nu kan du få produkter till dörren och samtidigt njuta av förstklassig rådgivning i lugn och ro hemma, fortsätter Jessica Jarmteg.

Köpcentrumet i fickan
Handeln är mitt uppe i en omställning där fysiskt och digitalt flyter samman. En direkt effekt
är de ekosystem av företag som nu växer fram kring handelsföretagen och som blivit
avgörande för att kunna möta konsumenters krav på snabba och smidiga leveranser. Så
beskriver Svensk Handel framtidens handel i en rapport från 2019. Wolt är ett av de företag
som spelar en viktig roll i ekosystemet.

– Vår vision är att våra kunder ska känna att de genom Wolt har ett helt köpcentrum i fickan som kan leverera produkter varsomhelst inom 30 minuter. Vi håller på att expandera till en rad olika branscher och kosmetika är en av dem. Därför är vi väldigt glada över vårt partnerskap med FACE Stockholm som erbjuder våra kunder ett så otroligt brett sortiment av sminkprodukter, säger Carl Zetterqvist, Sverige-vd på Wolt.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>