LiveShopping om håravfall ska fånga upp allt yngre kunder
Hem E-HANDEL LiveShopping om håravfall

LiveShopping om håravfall

Publicerat av: Redaktionen

Stockholm HårKlinik slog upp portarna för ca 1 år sedan på Kungsholmen i Stockholm där kunderna erbjuds effektiva kosmetiska lösningar som hårersättning och laserbehandling vid håravfall och peruker.

Camilla Ivarsson är Klinikchef och en av grundarna och har arbetat med håravfall de senaste 15 åren.

”- Vi märker en stor ökning bland yngre män och kvinnor till skillnad för 10 år sedan. Då var det oftast män i 35 års åldern och uppåt som led av håravfall. Idag är det både män och kvinnor i åldern 20 år och uppåt”.

LiveShopping om håravfall ska fånga upp allt yngre kunder

Camilla Ivarsson på Stockholm Hårklinik har märkt att allt yngre personer lider av håravfall.

Att vara tunnhårig kan bero på vilka gener man ärvt, men stress, kost och sjukdomar påverkar tunnhårighet och håravfall och många personer mår dåligt och lider. Det finns också en skam att behöva kontakta en klinik.

”- Vår bransch är inte så digitalt mogen och vi ser liveshopping som en möjlighet att ligga i framkant i vår bransch och att nå ut till en bredare målgrupp. Vi har vill vara tillgängliga för alla genom att vara experter som både informerar och ger råd tillsammans med aktuella erbjudanden”.

Stockholm HårKlinik kommer att sända sin första live tisdagen den 5 oktober kl. 20.30.

Maria Olsson, COO på SHOWROOM välkomnar Stockholm HårKlinik.

”- Vi ser ett växande intresse för liveshopping från företag som erbjuder tjänster. Ofta handlar tjänster om expertis och rådgivning som liveshopping är ett väldigt bra format för. Jag är övertygad om att vi kommer att se fler tjänsteföretag och inte bara de som säljer produkter framöver”.

Relaterade Artiklar