LEOVEGAS ADDERAR AI-GENERERADE MEDDELANDEN FÖR ATT ÖKA MEDVETENHETEN OM ANSVARSFULLT SPELANDE
Hem GAMING LEOVEGAS ADDERAR AI-GENERERADE MEDDELANDEN FÖR ATT ÖKA MEDVETENHETEN OM ANSVARSFULLT SPELANDE

LEOVEGAS ADDERAR AI-GENERERADE MEDDELANDEN FÖR ATT ÖKA MEDVETENHETEN OM ANSVARSFULLT SPELANDE

Publicerat av: Redaktionen

LeoVegas Group adderar ett nytt lager av AI-genererade meddelanden för att skala upp gruppens insatser inom ansvarsfullt spelande.

Kunderna i Storbritannien blir de första att ta del av produktintegrerade och individualiserade meddelanden som baseras på deras egna beteenden och spelhistorik.

Meddelandena kommer synas på bolagets spelsidor för att uppmuntra och utbilda kunderna om olika spelansvarsverktyg, detta för att skapa mer hållbara kundrelationer.

LeoVegas Group introducerar nya produktintegrerade och personliga meddelanden, för att informera kunder om spelansvarsverktyg och uppmuntra dem att sätta sina egna gränser. Budskap och tonalitet i meddelandena kommer att variera baserat på kundens individuella beteende och spelhistorik. Tonen är initialt informativ och uppmuntrande och fortsätter till mer allvarlig och bestämd efter behov. Meddelandena kommer synas i ett utrymme som annars används för att marknadsföra kampanjer och nya spel. Denna nya funktion är en del i LeoVegas Groups pågående arbete att utveckla mer hållbara kundrelationer genom ett ökat fokus på ansvarsfullt spelande.

LEOVEGAS ADDERAR AI-GENERERADE MEDDELANDEN FÖR ATT ÖKA MEDVETENHETEN OM ANSVARSFULLT SPELANDE”Vi vill erbjuda våra kunder en underhållande upplevelse i en trygg spelmiljö och jag är mycket stolt över att vi nu använder detta utrymme till att uppmärksamma våra spelansvarsverktyg. Personliga meddelanden tidigt i våra kundrelationer är viktigt för att öka kunskapen kring ansvarsfullt spelande och bygger fortsatt hållbara kundrelationer”, säger Gustaf Hagman, VD LeoVegas Group.

Kundkontakten initieras efter data från gruppens egenutvecklade modell för spelansvar som med hjälp av AI förutser vilka spelare som löper risk att utveckla ett skadligt spelbeteende. Redan idag kontaktas kunder som bedöms vara i behov, personligen, via telefon, livechatt och e-post, av ett dedikerat team inom ansvarsfullt spelande. Dessa nya AI-genererade meddelanden adderar ytterligare ett lager av interaktioner och möjliggör för gruppen att främja ansvarsfullt spelande till en bredare publik och i ett tidigare skede i kundrelationerna.

Relaterade Artiklar