Jabra utökar Engage-serien med två nya produkter
Hem PRODUKTNYHETER Jabra utökar Engage-serien med två nya produkter

Jabra utökar Engage-serien med två nya produkter

Publicerat av: Redaktionen

Jabra utökar med ny generation headsets till Engage-serien för kontaktcenter

Idag utökar Jabra, som är ledande inom personliga ljud-, video- och kontorslösningar, Engage-serien med två nya produkter som ska hjälpa digitala kontaktcenter att förbättra kundupplevelsen.

Jabra Engage 50 II erbjuder headset för tydliga kundsamtal och ser via sin SmartRinger-funktion till att inga samtal går miste. Jabra Engage 40 erbjuder innovativ taloptimering och bakgrundsreducering, så att agenterna kan fokusera på samtalen med kunderna. Dessa funktioner är viktiga för att förbättra kundupplevelsen, särskilt eftersom kundnöjdhet är den främsta resultatindikatorn inom de flesta kontaktcenter.

– Under åren har kontaktcenter genomgått en betydande omvandling i och med övergången till digitala plattformar och hybrida arbetssätt. Agenterna förlitar sig mer än någonsin på tekniken för att på ett effektivt sätt kunna utföra sitt arbete. Därför har vi fördubblat vår R&D för att ta fram lösningar som är intelligenta, bekväma och hållbara följeslagare för kontaktcenter. Vi vill hjälpa agenterna att fokusera på att glädja kunderna medan våra Jabra Engage-produkter kan hantera resten, säger Anders Hvelplund, SVP för kontaktcenterlösningar på Jabra.

Kraft och tydlighet med Jabra Engage 50 II

Jabra utökar Engage-serien med två nya produkterTalets tydlighet är en viktig egenskap för kontaktcenter eftersom den direkt påverkar kundupplevelsen. Med detta i åtanke använder Jabra Engage 50 II avancerade algoritmer för att skapa en strålformande upptagning av användarnas röster samtidigt som bakgrundsljudet analyseras. Dess mikrofonsystem överträffar standarden för Microsofts Premium Microphone för Open Office.

Genom tre mikrofoner har den förmåga att avlägsna upp till 36 decibel buller, vilket möjliggör den tydligaste samtalsupplevelsen och träffsäker samtalstranskribering.

Engage 50 II-headsetet har också en justerbar och hörbar funktion, SmartRinger, som uppmärksammar användaren på inkommande samtal även när personen inte bär headsetet. Funktionen sitter på en avtagbar styrenhet med en volympanel, utformad för att läggas på skrivbordet invid tangentbordet för att ge snabb åtkomst utan att behöva vända blicken från annat. Funktionen underlättar hybridarbete eftersom agenterna aldrig behöver skynda till ett samtal om de är borta från skrivbordet.

Komfort och intelligens med Jabra Engage 40

Eftersom agenter på kontaktcenter har headset på sig hela dagarna både för att hjälpa kunder och för att på distans lära upp och utbilda – så är komfort viktigt. Jabra Engage 40 är ett lätt headset med smart utformade vinklade öronkuddar och ett innovativt labyrintformat mönster inuti varje öronkåpa för att lindra trycket. Det inbyggda hörselskyddet, två högkvalitativa mikrofoner, brusisolerande öronkåpor och avancerade högtalartekniken optimerar varje uttalat ord. Engage 40 har också en integrerad kontroll så att agenterna kan hantera samtal blixtsnabbt med några knapptryck.

Nya nivåer av transparens på callcenters

Jabra Engage 50 II och Engage 40 överskrider headsetens traditionella roll genom att fungera som sensorer som levererar kritiska data om ljudkvalitet och samtalsresultat. För hybridarbete kan det annars vara svårt för kontaktcenter och agenter att veta om de levererar bra ljudkvalitet och lyckade samtal. Uppgifterna finns tillgängliga via vår SDK och kan nås via förbyggd integrering genom bland annat Nectar, Operata och Virsae. De kan också nås med hjälp av Jabras kostnadsfria skrivbordsapp Engage+ som ger insikter om samtal i realtid för att omedelbart förbättra samtalskvaliteten. Den bedömer om bakgrundsbruset, mikrofonpositionen och röstkvaliteten är bra före ett samtal. Under samtalet hjälper den till att rätta till eventuella problem och ger vägledning för samtalet samt avslutar varje session med en rapport efter samtalet. Appen är diskret, lätt att använda och kan enkelt distribueras via Microsoft Windows Installer (MSI), vilket ger agenterna rätt stöd för att öka kundnöjdheten.

 

 

 

Relaterade Artiklar