Ökad molnanvändning bidrar till 112% SaaS-tillväxt globalt
Infor presenterar idag att man haft betydande global framgång för sina CloudSuite-lösningar, som kan hjälpa kunderna att få snabbare värde i form av ökad smidighet, motståndskraft och ökad konkurrenskraft. Branschspecifika tillämpningar utvecklade för branscher som tillverkning, hälso- och sjukvård, distribution, offentlig sektor, detaljhandel och besöksnäring har bidragit till att Infor nu har mer än 14 000 kunder i Infor Cloud. Några av de nya kunderna är Burton Snowboards, Cloetta och Saarioinen.
Infor fokuserar på att leverera end-to-end-funktionalitet i molnet, med en ökning med mer än 200 procent av kunder som uppgraderar från drift på plats till molnet och 112 procents tillväxt i antalet årsavtal från maj till juni.
Infor strävar efter att leverera oöverträffade multitenanta molnfunktioner och de främsta datahanterings- och analysfunktionerna genom Infor Data Lake och Infor Birst. Dessutom kan Infors erfarna serviceteam och ett omfattande kanal- och partnernätverk hjälpa kunderna snabbt online, utan några väsentliga störningar för kundernas verksamhet.
Under de senaste 12 månaderna har Infor gjort betydande branschspecifika produktuppdateringar, utformade för att hjälpa kunderna att bättre hantera tre viktiga tillgångar i sina företag: människor, fysiska tillgångar och försörjningskedjor. Uppdateringarma inkluderar nya funktioner inom Personalhantering (HCM), Enterprise, Underhållssystem (EAM) samt flödesekonomi (SCM).
Cloetta, ett ledande konfektföretag i norra Europa, valde nyligen Infor CloudSuite Food & Beverage för att stödja digital transformation och driva innovation i hela sin verksamhet. Infors moderna molnarkitektur var nyckeln till beslutet, liksom Infors djupa branschfunktionalitet, som kan hjälpa Cloetta med aspekter som kvalitetskontroll, recepthantering och spårbarhet.
Per Svensson, Cloettas IT-chef, säger: ”För att möta behoven på marknaden är det absolut nödvändigt att vi har smidigheten att kunna svara snabbt på trender och kunna dra nytta av nya möjligheter för att på så sätt kunna maximera försäljningen. Genom att gå över till en modernare, digitaliserad plattform som stödjer innovation och optimerar verksamheten, är vi övertygade om att Infor CloudSuite Food & Beverage var rätt lösning för Cloetta. Vi ser fram emot ett fortsatt samarbete med Infor framgent, trygga i vetskapen att vi kommer ha branschledande möjligheter att ta marknadsandelar på våra nyckelmarknader och segment.
Infor Cloud Solutions hjälper kunderna att innovera under osäkra tider
Infors molnlösningar är utformade för att nå ökad användbarhet, uppkoppling och kunskap. Kunder över hela världen kan dra nytta av snabb skalbarhet för att tillgodose varumärkesutvidgning och förvärv, flera valutor och kraftfull driftsanalys baserat på region och marknad. För många företag är innovation en viktig del av framgången när det gäller att navigera i dessa osäkra tider, samt att kunna använda molnteknikens skalbarhet för att snabbt kunna införa lösningar för att upprätthålla kontinuitet och hitta nya sätt att arbeta.
Burton Snowboards, ett av världens ledande snowboardföretag, använder Infor CloudSuite Fashion, ett affärssystem som är skräddarsytt för modebranschen, och Infor Nexus digitala leverantörsnätverk för att optimera lagret för olika kanaler, öka sin direktförsäljning till konsumenter, operationalisera sin expansion till flera marknader och uppgradera sin teknologi till molnet.
– På Burton är vi konsumentorienterade och långsiktiga när det gäller att använda de bästa verktygen för att säkerställa vår produktion, produkthantering och verksamhet, säger Josee Larocque, Burton Senior Vice President of Operations. Vi är glada att samarbeta med Infor och uppgradera vårt affärssystem till molnet.
Saarioinen, marknadsledande för kylda livsmedelsprodukter i Finland, använder Infor CloudSuite Food & Beverage för att hjälpa bolaget att standardisera, förenkla och påskynda produktutvecklingen, förbättra kundupplevelsen och bli ett mer datadrivet företag.
– Vi siktar framåt, säger Eero Kinnunen, affärsutvecklingschef på Saarioinen. Denna moderna teknik kan hjälpa till att skapa en plattform, inte bara för bättre processer, utan också för snabbare, mer responsiv innovation.
Kevin Samuelson, vd på Infor, säger: ”Att hjälpa kunderna att navigera i dagens turbulenta miljö kräver en djup förståelse för de krafter som formar deras företag och deras branscher i stort. Vi tror att vår innovativa molnteknik, kopplad till branschspecifik expertis, är det som särskiljer Infor från andra aktörer.
– I stället för att försöka bygga en enda produkt för att betjäna alla branscher, har vi investerat miljarder för att skapa separata, branschspecifika produktsviter, som går in i detaljerna för mikrovertikaler för att kunna tillgodose vissa kunders specifika behov, säger Johan Made, chef Norra, Västra och Östra Europa på Infor. Vi har till exempel inte bara en tillverkningssvit, vi har en svit som är specialbyggd för fordonsindustrin – med specifika nyckelprocesser, funktioner och attribut specifika för den sektorn – allt inbyggt i våra produkter. Denna struktur är utformad för att möjliggöra snabbare implementeringar och leverera mer värde över tiden än generiska, horisontella alternativ på marknaden.