Skönhetsvarumärket Indy Beauty lanserar nu sin egen e-handel för att sälja direkt till kunderna.
Nystartade Brizo blir logistikpartner vilket innebär att Indy Beauty från dag ett kan erbjuda sina kunder i Stockholm, Uppsala, Västerås och Enköping hållbara samma-dag leveranser.
Indy Beauty har gjort succé som skönhetsvarumärke tillsammans med Therese Lindgren och produkter som är veganska. Nu lanserar företaget sin egen e-handel för att kunna sälja direkt till kunderna. Indy Beauty vill från start kunna erbjuda snabba leveranser samtidigt som hållbarhet är viktigt när produkterna skickas ut.
- För oss är det viktigt att vara nära vårt indy community och därför är detta ett betydelsefullt nästa steg i vår utveckling. Som en del av den satsningen är det viktigt för oss att kunna erbjuda leveransalternativ som våra kunder vill ha. Vi vet att hållbarhet och snabbhet är viktigt för de när det kommer till leveranser. Därför är vi väldigt glada över samarbetet med Brizo som kan erbjuda både och, säger Frida Svedberg, Head of Marketing på Indy Beautys ägare Karo
Brizo som tack vare hyperlokala lager kan erbjuda snabba och hållbara leveranser kommer från och med idag möjliggöra hållbara samma-dag leveranser för Indy Beautys kunder i Stockholm, Uppsala, Västerås och Enköping.
Det är ett fantastiskt erkännande för oss att ett så välkänt och omtyckt varumärke som Indy Beauty väljer att samarbeta med oss när de gör en viktig satsning på den egna e-handeln.
För oss är det ett bevis på att vi gör rätt saker och att snabba, hållbara leveranser är något som både e-handlare och konsumenter efterfrågar, säger Dino Todorovic, VD och grundare av Brizo.