Vi hjälper retailkunder varje dag med hållbar teknik och nytänk, och därför är det självklart för oss att vara med som huvudsponsor för Retail TECH-mässan i Stockholm.
Där berättar vi mer om allt vi kan göra för våra retailkunder.
Retail är ett högintressant område för Sigma IT. Inom retail kan vi bidra med en helhet som andra har svårt att matcha. Framtidens retail bygger på data och innovation, oavsett om du säljer i butik eller på nätet.
– Inom retail använder vi kunddata för att kunna öka affärsvärdet för våra kunder. Vi hjälper dem att implementera datadrivet innovationsarbete. Det är där vi kan göra verklig skillnad. Sigma IT behärskar hela kedjan och kan ta ett helhetsgrepp. Vi analyserar våra kunders verksamheter, ser möjligheterna och bidrar med strategier. Sedan hjälper vi dem med innovation, teknik och datadriven expertkompetens med digital kommunikation, säger Milena Sohlén, Regional Director i Stockholm på Sigma IT.
Eftersom vi jobbar med hela kundresan, från att identifiera affärsmöjligheter till att utveckla datadrivna tekniklösningar och lansera dem, är Sigma ITs erbjudande unikt.
– Vi kombinerar vårt tekniska know-how med vår egen entreprenörsanda och intresse för att hela tiden komma på de bästa lösningarna. Vi kan hjälpa kunder med allt från robotar som plockar varor, till AI som förutser vad kunderna ska handla till virtuella provrum, säger Milena.
Retail TECH genomförs i höst på Kistamässan i Stockholm 15-16 september.