Kronans Apoteks försäljning online fortsatte att växa snabbare (+74%) än marknaden (+35%) under det fjärde kvartalet 2018.
”Vi har återigen haft ett bra år (2018) och det är fantastiskt kul att vår E-handel fortsätter att öka”, säger Anders Torell, VD för Kronans Apotek.
”Vi ska fortsätta växa snabbare än marknaden. Det gör vi genom att investera i kompetens och ny teknik som gör att vi kontinuerligt bygger nya insikter om våra kunder och utvecklar en stark Omni-kanalupplevlse”, säger Anders Torell.
Kronans Apotek breddar även kontinuerligt sitt tjänsteerbjudande till kunderna. Under januari i år lanserades drop in-mottagningar för enklare vårdärenden på två av företagets apotek i Stockholm. Mottagningarna drivs tillsammans med Doktor.se. Företaget har som ambition att successivt etablera fler drop in-mottagningar på sina apotek runt om i Sverige under 2019.
”Samtidigt som vi fortsätter vår satsning för att ta en allt större del av e-handelsförsäljningen för apotek så jobbar vi även vidare med och utveckla kärnverksamheten med försäljning och rådgivning kring läkemedel – där ska vi också ligga i framkant och erbjuda våra kunder bästa möjliga rådgivning oavsett om de handlar online eller i fysiska apotek”, avslutar Anders Torell.