Digital plattform skapad i samarbete med Accenture och Microsoft när den första Milan Digital Fashion Week går av stapeln.

Digital plattform skapad i samarbete med Accenture och Microsoft när Camera Nazionale Della Moda Italiana (CMNI) för första gången någonsin lanserar Milan Digital Fashion Week.

Digital plattform skapad i samarbete med Accenture och Microsoft när den första Milan Digital Fashion Week går av stapeln. 1Plattformen är ett sätt att adressera de utmaningar som råder i världen idag, knyta ihop ekosystemet och samtidigt bidra till att bibehålla de starka relationer som som finns i branschen idag.

Modemärken, designers och andra experter inom branschen kan använda plattformen för interagera med köpare, media, influencers och konsumenter. Genom att skapa engagerande upplevelser i flera kanaler som inkluderar chattfunktion, videokonferenser, hologram och virtuella rum så kan man knyta ihop människor från världens alla hörn.

Plattformen är uppdelad i tre delar: 1) en modefokuserad innehållshub där livestreaming, virtuella catwalks och andra evenemang och rundabordssamtal; 2) ett virtuellt showroom där produkter och varor visas upp tillsammans med support för beställning av varor; 3) en datadriven insiktsplattform för att analysera och införskaffa kunskap om besökarnas interaktioner med varumärken, evenemang och innehåll.

Lösningen var leverera i samarbete med Avanade grundar sig på Accentures och Microsofts ekosystem av partners. Episerver, ledare i Gartner Magic Quadrant for Digital Experience Platforms blev utvald som plattformsleverantör för sin förmåga att hantera både innehåll och e-handel i en plattform.