Digital plattform skapad i samarbete med Accenture och Microsoft när Camera Nazionale Della Moda Italiana (CMNI) för första gången någonsin lanserar Milan Digital Fashion Week.
Plattformen är ett sätt att adressera de utmaningar som råder i världen idag, knyta ihop ekosystemet och samtidigt bidra till att bibehålla de starka relationer som som finns i branschen idag.
Modemärken, designers och andra experter inom branschen kan använda plattformen för interagera med köpare, media, influencers och konsumenter. Genom att skapa engagerande upplevelser i flera kanaler som inkluderar chattfunktion, videokonferenser, hologram och virtuella rum så kan man knyta ihop människor från världens alla hörn.
Plattformen är uppdelad i tre delar: 1) en modefokuserad innehållshub där livestreaming, virtuella catwalks och andra evenemang och rundabordssamtal; 2) ett virtuellt showroom där produkter och varor visas upp tillsammans med support för beställning av varor; 3) en datadriven insiktsplattform för att analysera och införskaffa kunskap om besökarnas interaktioner med varumärken, evenemang och innehåll.
Lösningen var leverera i samarbete med Avanade grundar sig på Accentures och Microsofts ekosystem av partners. Episerver, ledare i Gartner Magic Quadrant for Digital Experience Platforms blev utvald som plattformsleverantör för sin förmåga att hantera både innehåll och e-handel i en plattform.