Hem E-HANDEL Det nya köpbeteendet i fokus när konferensen NXT gör premiär i Stockholm den 24 september.

Det nya köpbeteendet i fokus när konferensen NXT gör premiär i Stockholm den 24 september.

Publicerat av: Redaktionen

Den 24 september arrangeras NXT – The Future of Commerce för första gången i Sverige och under dagen kommer det att delas kunskap och diskuteras kring hur den nya livevideo shopping trenden och de stora plattformarsaktörerna tydliga e-handelssatsningar påverkar köpbeteendet.

Det nya köpbeteendet i fokus när konferensen NXT gör premiär i Stockholm den 24 september. 2

Livevideo shopping, TikTok, Amazon och Facebook Shops i fokus när konferensen NXT gör premiär i Stockholm

Konferensen kommer att vara digital med en avslutande branschmiddag.

Köpbeteendet förändras snabbt och det är inte längre någon som tvivlar på e-handelns tillväxt. Det som blir allt mer relevant att förhålla sig till för de som säljer på nätet är konsumenternas förändrade köpbeteende. På NXT – The Future of Commerce har nya trender som Livevideo shopping en given plats och det ökade användandet av TikTok och vad det ger för möjligheter för e-handlare kommer också att diskuteras. Facebook Shops, nya möjligheter på Google och inte minst Amazon kommer också att ha en framträdande roll.

NXT – The Future of Commerce kommer att vara en digital konferens producerad på en dynamisk digital eventplattform med huvudprogram, breakout sessions, paneler, nätverkande, interaktivitet mm.

”- Vi har lagt mycket resurser och tanke på att få ut det mesta av det digitala formatet, säger Sahra Thurdin, Head of Event på Ehandel. Samtidigt vet vi hur mycket e-handlarna och hela branschen längtat efter att få träffas och umgås. Därför arrangerar vi också en branschmiddag och efterföljande party. Självklart håller vi oss till Folkhälsomyndigheternas rekommendationer och hoppas att antalet personer kan utökas till det är dags”.

Biljetterna till NXT – The Future of Commerce släpps idag och alla medlemmar i Ehandel Network får sina biljetter 100 % subventionerade.

”- Det digitala formatet gör det möjligt för oss att ge en riktig värdefull förmån för våra medlemmar, säger Frida Clementz, Head of Marketing på Ehandel. Vi hoppas på 2 – 3 000 deltagare. I Oslo har vi haft ca 1 000 deltagare och eftersom konferensen nu blir helt gratis för alla som är medlemmar i Ehandel Network och är digital känns den målsättningen realistisk”.

Plattformen för den digitala konferensen kommer att skapa många möjligheter för leverantörer att både synas och ta plats i programmet. Leverantörernas kunder kommer att bjudas in till digitala lunchmöten, partnersessions och exklusiva möten.

”- Vi har designat konferensen för att ge våra partners ett stort värde, säger Viktoria Eklund, Head of Sales på Ehandel. Den fysiska utställningsytan har blivit digital och jag kan lova att våra partners kommer att få fler möjligheter till kvalitetstid med e-handlarna. Planeringen inför är nyckeln och det är roligt att se hur kreativa många av våra partners är. Det digitala formatet ger ju också en helt annan möjlighet till statistik och uppföljning”.

Kvällen kommer även att bjuda på prisutdelning från E-Awards och underhållning. På grund av rådande omständigheter kommer endast ett begränsat antal middagsbiljetter att erbjudas.

Den 7 oktober kommer NXT – The Future of Commerce att arrangeras i Norge.

Relaterade Artiklar