Den stora detaljhandelskedjan ger butiker och medarbetare tillgång till i princip realtidsdata för att förbättra beslutsfattande och kundnöjdhet
Hem DETALJHANDEL Den stora detaljhandelskedjan ger butiker och medarbetare tillgång till i princip realtidsdata för att förbättra beslutsfattande och kundnöjdhet

Den stora detaljhandelskedjan ger butiker och medarbetare tillgång till i princip realtidsdata för att förbättra beslutsfattande och kundnöjdhet

Publicerat av: Redaktionen

Detaljhandelskedjan Urban Outfitters, standardiserar kring Qlik Sense Enterprise SaaS för rapportering i butik, vilket ökar tillgången till realtidsdata för butikschefer och medarbetare i sina mer än 650 butiker i USA och EMEA.

Utrullningen av Qliks molnanalys hjälper Urban Outfitters, Inc. att demokratisera beslutsfattandet i butikerna, med bredare tillgång till en rad översiktsvyer och rapporter uppdaterade med ny data varannan minut.

Initiativet kommer också att konsolidera tre tidigare separata rapporteringsplatser till ett centralt Qlik-nav, vilket skapar effektivitet som ger medarbetarna tid för att öka kundengagemanget och kundnöjdheten.

– Vår datastrategi är inriktad på att maximera effektiviteten och skalbarheten i molnet, och när det är möjligt skapa moln-till-molnsynergier. Vi drar redan nytta av Qliks dataintegration som föder vårt Snowflake cloud data warehouse. Med Qlik ovanpå Snowflake kan vi skala åtkomsten till mer nära realtidsdata för de anställda i butikerna. Detta hjälper till att förbättra butiksprestanda var än man finns i världen, samtidigt som det minskar stress och kostnader förknippade med att hantera lokala datakällor, säger John Devine, CIO på Urban Outfitters, Inc.

Med tanke på den effekt som pandemin har haft på detaljhandeln under det senaste året har ledande detaljhandlare som Urban Outfitters, Inc. varit tvingade att se till att varje anställd är medveten om hur butiken presterar och nya köpmönster.

Den stora detaljhandelskedjan ger butiker och medarbetare tillgång till i princip realtidsdata för att förbättra beslutsfattande och kundnöjdhetQlik möjliggör åtkomst till relevant data för hundratals medarbetare som normalt bara tidigare fanns tillgängliga för butikschefer, vilket hjälper Urban Outfitters, Inc. i att gå mot en helt datadriven kultur genom Active Intelligence. I och med en central Qlik-plats kan varje anställd i varje butik få tillgång till minutfärsk data om alla aspekter av den enskilda butikens nyckeltal, inklusive saker som lagerkvitton, butikskonvertering, undantagsanalys och topp 50-försäljning per butik – och agera på dessa insikter omedelbart.

Speciellt viktigt för Urban Outfitters, Inc. var förmågan att snabbt skapa rapporter. En sådan rapport visar analysen ”förrförra året”, eftersom data från 2020 inte återspeglar de nuvarande marknadsförhållandena. Allt eftersom medarbetarna blir mer bekväma med data och har nya idéer för datainsikter och datautforskning kommer Urban Outfitters, Inc.-teamet att kunna utveckla och tillhandahålla nya Qlik-appar på bara några timmar till alla anställda. Möjligheten för butikschefer och medarbetare att dela unika översiktsvyer av aktuell data på en plats hjälper till att anpassa enskilda butiksstrategier för maximal flexibilitet och anpassade marknadsförhållanden.

– Kunder som Urban Outfitters, Inc. leder trenden att utnyttja skalbarheten och kraften i molnet för att stötta deras transformering till en helt datadriven organisation med data och analyser. Vi ser fram emot att fortsätta samarbeta med Urban Outfitters, Inc. för att utöka kraften i realtidsdata med Qliks molnanalys till alla butiker i deras ekosystem och aktivera data för att påverka, säger Stephen Foster, SVP Americas på Qlik.

Relaterade Artiklar