City Gross störst på färsk fisk online
Hem NYHETER City Gross störst på färsk fisk online

City Gross störst på färsk fisk online

Publicerat av: Redaktionen

Nyligen påtalade Livsmedelsverket att svenskarna behöver äta mer fisk och skaldjur, både för hälsans och miljöns skull.

City Gross störst på färsk fisk online 2Och bland livsmedelskedjorna lanserar City Gross nu det bredaste utbudet av färsk fisk online. Dessutom är man den enda kedjan i Sverige som är ensam om att ha en manuell fiskavdelning i alla sina butiker.

I de senaste rönen rekommenderar Livsmedelsverket att vi ska äta fisk och skaldjur två till tre gånger i veckan, variera mellan feta och magra sorter och välja miljömärkt. Det är något som City Gross tagit fasta på.

– Vi har arbetat långsiktigt med att bli bäst i landet på färskvaror och nu vågar jag säga att vi nått toppen. Ingen annan livsmedelskedja erbjuder ett lika brett sortiment av färsk fisk i sin e-handel som vi och ingen kan heller stoltsera med att ha en manuell fiskavdelning i alla sina butiker, säger Michael Riedel, affärsområdeschef för färskvaror på Bergendahls Food, ägare av City Gross.

Samma pris på nätet som i butik

City Gross blir också först av de stora kedjorna med att erbjuda samma pris på alla sina varor på nätet som i sina butiker. Bakgrunden till City Gross fokuserade satsning på färskvaror är att man i sin kundklubb – med nära 1 miljon kunder – identifierat att den största målgruppen som handlar regelbundet har ett stort intresse för matlagning och att de sätter stort värde på färska råvaror.

Hållbara bestånd

Fisk och skaldjur utgör en stor del av City Gross färskvarusatsning. Men det är inte vilken fisk som helst.

– All vår färska fisk kommer från hållbara bestånd och en stor del av sortimentet är MSC- och ASC-märkt. Det betyder att fisken kommer från stabila bestånd, fiskas på ett hållbart sätt och fångas utan att skada den marina miljön, säger Michael Riedel.

– Och skulle någon inte vara nöjd med den inhandlade fisken har vi löst det med en särskild färskvarugaranti, som vi också är ensamma om. Den innebär att kunden får dubbla kostnaden tillbaka om det är något fel på fisken, avslutar Michael Riedel.

Relaterade Artiklar