Chiquelle i strategiskt partnerskap med Pulsen Retail – väljer Harmoney för internationell satsning

Chiquelle är ett prisbelönt varumärke och en av Nordens snabbast växande retailers.

Chiquelle i strategiskt partnerskap med Pulsen Retail – väljer Harmoney för internationell satsning 1Bolaget har fokus på trendsättande mode för unga kvinnor och har kunder i fler än 70 länder och över 600.000 följare i sociala medier. Chiquelle väljer nu att fortsätta sin internationella expansion med Harmoney, ett ERP-system från Pulsen Retail byggt just för retail som grund.

– Vi sökte en ny partner med bred förståelse för retail och de krav våra kunder ställer på oss. Med Pulsen Retail som partner får vi tillgång till kunskap och effektiva lösningar för de utmaningar vi ställs inför när vi expanderar till flera marknader och kanaler. Men viktigast av allt är att vi nu har en partner som vi verkligen kan prata retail med. Det blev till slut ett självklart val, säger Pouya Boland, VD på Chiquelle.

Chiquelle har tack vare starkt kundfokus och innovationsvilja sett en stark tillväxt under flera år. Nu väljer bolaget samma partner som andra framgångsrika varumärken som Gudrun Sjödén, Cellbes, Nelly, Bubbleroom och Hööks för sin fortsatta tillväxtresa.

– Vi vill vara den bästa partnern för växande retailbolag, oavsett kanal och marknad. Chiquelle är en trendsättare som också satsar på innovation inom exempelvis AR och nya sätt att sälja, och att få arbeta tillsammans med dem är otroligt inspirerande. Det passar väldigt väl ihop med hur vi tänker på Pulsen Retail och det nya samarbetet är ett kvitto på att vi är på rätt väg, vilket ger oss massor av energi för framtiden, säger Stefano Crozzoli, VD på Pulsen Retail.