Idag meddelar CDON, Nordens ledande marknadsplats, att företaget lanserar CDON Connect.
CDON Connect är ett nytt verktyg för externa ehandlare på CDON Marketplace. Med ett användarvänligt gränssnitt möjliggör verktyget en enklare integration samt nya smarta funktioner för att optimera handlarnas försäljning på marknadsplatsen.
– Vi vill bli en hubb för ehandelsbranschen i Norden och erbjuda marknadens främsta lösningar för våra drygt 1000 externa ehandlare. Idag har vi handlare med över 90 procent av sin omsättning via CDON Marketplace och bara under fjärde kvartalet 2019 växte externa handlarnas försäljning med hela 75 procent. CDON Connect kommer att ytterligare stötta och förbättra försäljningsprocesser framåt, säger Kristoffer Väliharju, vd på CDON.
CDON Connect rullas ut under mars och ger handlare tillgång till en rad nya funktioner. Via verktyget får anslutna ehandlare information om de mest sålda produkterna i realtid, prisjämförelse med andra handlare på marknadsplatsen, system för att enklare hantera ordrar, ta ut försäljningsrapporter för bokföring, få information om kommande kampanjer på CDON Marketplace, möjlighet att sälja via CDONs B2B sajt samt tydliga guider kring hur handlare kan skapa högkvalitativa produktsidor.
– Genom bättre integrationssystem, tillgång till nyckelfunktioner så som försäljningsrapporter och prisjämförelser gör CDON Connect det ännu smidigare att sälja via oss. Förutom ny funktionalitet erbjuder verktyget bättre prestandan för handlare. Vilket innebär att produktförändringar, prisjusteringar och lagersaldo kan uppdateras snabbt även vid tung belastning som under intensiva kampanjperioder, fortsätter Kristoffer Väliharju, vd på CDON.
CDON Connect kommer att finnas tillgängligt från mars 2020 och från den 1 april kommer tjänsten att kosta 299 kronor per månad för handlare med en månads fri prova-på-period. Befintliga ehandelskunder får sex månaders fri tillgång till CDON Connect.