Boomi lanserar nytt Center of Excellence för integration, så att företag kan förverkliga sina digitala ambitioner

Boomi, ett företag inom Dell-koncernen, meddelar idag att de nu lanserar en ny ICoE-tjänst (Integration Centre of Excellence) för att möjliggöra för företag att ta del av de bästa metoderna, riktlinjer för såväl företaget som den aktuella branschen och få tillgång till det växande bibliotek av återanvändningsbara ramverk för att bygga och hantera integration i sin verksamhet.

Den professionella tjänsten har utvecklats i samarbete med ledande globala systemintegratörer och baseras på Boomis erfarenhet från fler än 10 000 kunder. Tjänsten standardiserar och påskyndar integrationsutvecklingen, minskar IT-kostnaderna och gör det lättare för företag att snabbt och enkelt koppla ihop människor, data och de enheter de behöver för sin digitala transformation. Boomi erbjuder sin ICoE-tjänst som en del av sitt kundprogram för företag.

Till skillnad från tidigare branschinsatser med kompetenscenter kombinerar denna tjänst modern utvecklings- och hanteringspraxis med Boomi Unified Platform för att ge en mer produktiv, flexibel och samarbetsfrämjande IT-miljö.

Ett modernt Center of Excellence för integration bör dra nytta av en integrationsplattform som är tillräckligt flexibel för att hantera alla typer av integration som behövs i ett modernt företag, oavsett om dessa integrationer involverar utveckling av ”low-code”, API:er eller anpassad kodning, och oavsett om dessa integrationer ansluter till moln, multi -cloud, ”on prem”, IoT eller andra typer av slutanvändarenheter.

Dagens verksamheter måste kunna anpassa sig efter förändrad marknadsdynamik och den nya ICoE-tjänsten gör det möjligt för kunder att reagera snabbare för att uppnå affärsresultat på kortare tid. Denna smidighet gör att affärsenheter och affärsanvändare kan bidra till produktutvecklingen och öka produktiviteten och innovationen i hela företaget.

– Baserat på vår erfarenhet av över tio tusen kunder har Boomi utvecklat den första ICoE-modellen anpassad efter snabb och distribuerad innovation samt nya tekniker som AI, IoT, multi-cloud-infrastruktur och annat som företag är beroende av idag, säger Chris Port, Chief Operating Officer på Boomi. Vi är unikt positionerade för att hjälpa kunder att utnyttja Boomi Unified Platform fullt ut så att de kan bygga integrationer, minska teknisk skuld och uppnå sina mål för tillväxt och digital transformation.

Boomis ICoE-praxis ger den breda expertis och den flexibilitet som företag behöver för att integrera snabbare, mer pålitligt, till lägre kostnad och med den högsta möjliga avkastning på sina integrationsinvesteringar.

– Boomi spelar en avgörande roll i denna nya era av kompetenscenter för integration, säger Chandan Mishra, Senior Manager, Cloud Engineering, Deloitte Consulting LLP. Boomi-plattformens bredd, som täcker integration, livscykelhantering av API:er, datastyrning och automation av arbetsflöden, stöttar ICoE:ts huvuduppdrag att främja standardisering, effektivitet och snabb utveckling, vilket ger kraft åt verksamheter.

Boomis ICoE-tjänst omfattar en femstegsmetodik som kan justeras för att möta en viss verksamhets mål och mognad. Varje organisation startar vid olika grad av integrationsmognad och har unika styrkor, möjligheter och begränsningar, som måste förstås och tas med i alla ICoE-initiativ. Boomis ICoE-tjänst hjälper kunder på mognadsresan så att de snabbare och effektivare kan uppnå bättre affärsresultat.

– Det är tydligt att Boomis ICoE-tjänst skulle ha givit oss ett försprång på vår resa för att bygga ett ICoE och implementera bästa praxis för integration, säger Murali Anakavur, IT-chef på Gilead Sciences, Inc. När du startar en integrationsresa tar det inte så lång tid innan du har hundratals integrationer. Det är svårt att göra om den arbetsvolymen, så du behöver ett bra regelverk och en väl utformad grund redan innan du startar och det är precis vad Boomis nya ICoE-tjänst erbjuder.