Bonti stärker sin e-handel genom kundrådgivning med giosgs Quiz – skapar leads på ett snyggt och smart sätt med verktyget
Hem E-HANDEL Bonti stärker sin e-handel genom kundrådgivning med giosgs Quiz

Bonti stärker sin e-handel genom kundrådgivning med giosgs Quiz

Publicerat av: Redaktionen

Bonti, det svenska företaget och hovleverantören som säljer barnvagnar och babyartiklar sedan 30 år, skapar barnvagnsquiz genom giosg; det ledande tech- och mjukvaruföretaget som kombinerar livechatt, bottar, konverserande AI och interaktivt webbplatsinnehåll.

Genom Quiz, som är en del av giosgs produkt Interaction Builder, stärker man sin e-handel på ett personligt sätt med rådgivning som hjälper kunder på olika delar av hemsidan.

Bonti stärker sin e-handel genom kundrådgivning med giosgs Quiz – skapar leads på ett snyggt och smart sätt med verktyget

Bonti väljer giosgs Quiz genom produkten Interaction Builder

E-handelsindustrin växer så det knakar efter pandemins grepp, och babyartiklar och barnvagnar är inget undantag. Bonti har i dagsläget tre butiker i Stockholm samt e-handel. För att sticka ut bland konkurrenter vill man kunna erbjuda sina kunder något extra utöver en traditionell och standardiserad webbsida; man vill skapa personlig service på ett smart och roligt sätt. Genom giosgs Quiz, som varit live på Bontis hemsida sedan Oktober 2020, jobbar man mot en mer engagerande upplevelse för befintliga samt potentiella kunder.

Med produkten kan man ställa relevanta frågor – och därefter forma erbjudandet efter kundens behov.

“Jag är supernöjd med giosg och på det sättet vi enkelt kan bygga rådgivning till kund som är informativ men ändå rolig – som gör våra kunder nöjda. Det är enkelt att gå från en idé till en faktiskt klar produkt med giosg. Det är få saker som inte går att skapa med verktyget så länge man har en tydlig plan. Jag ser fram emot att bygga fler quiz och kunna hjälpa kunder på flera olika delar av vår site!”, kommenterar Erica Jonson, CRM Manager på Bonti.

På marknaden för babyartiklar är barnvagn en komplex produkt att välja, och det finns många olika parametrar som spelar in. Med giosgs produkt Interaction Builder kan Bonti vägleda kunder som inte har möjlighet att komma in i en fysisk butik, att hitta rätt. Via giosg kan man även erbjuda kunder barnvagnsrådgivning via telefon, för att på så sätt hjälpa kunden – som i sin tur leder till försäljning.

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>