Amanda AI ska göra KungSängens digitala annonsering
Hem NYHETER Amanda AI gör KungSängens annonsering mer pricksäker

Amanda AI gör KungSängens annonsering mer pricksäker

Publicerat av: Redaktionen

Amanda AI ingår samarbete med KungSängen och tar nu över sänggigantens digitala annonsering med innovativ och unik AI-lösning.

Uppdraget innefattar samtliga annonsplattformar hos både Google och Facebook.

KungSängen är en av Sveriges ledande detaljhandlare inom sitt segment med över 40 säng- och sängtillbehörsbutiker landet över samt växande e-handel. Försäljningen bygger traditionellt sett i hög utsträckning på fysiska besök i butik där den digitala annonseringen driver trafik och kännedom.

KungSängen har nu valt att samarbeta med Amanda AI för att effektivisera marknadsföringen på Google och Facebooks annonsplattformar med hjälp av artificiell intelligens (AI). Med pricksäker digital annonsering som fångar kunden var den än befinner sig i köpresan är det möjligt att öka kännedom och konverteringar samt skapa trafik till fysiska butiker och e-handeln.

Amanda AI ska göra KungSängens digitala annonsering

KungSängen hoppas att de nu, med hjälp av Amanda AI, ska kunna effektivisera marknadsföringen på Google och Facebook.

– Vi har varit nyfikna på att samarbeta med Amanda AI sedan i våras. När de nu kunde erbjuda oss deras annonslösning för både Google och Facebook var det dags för oss att hoppa på. Vi på KungSängen befinner oss i en omfattande förnyelseprocess där digitalisering och tillväxt står i centrum. Här passar Amanda AI perfekt för oss. Med deras kombination av tekniskt kunnande och tydligt påvisande av resultat är vi nu redo att ta ett stort kliv framåt, säger Anna Björkegren, marknadschef KungSängen

För Amanda AI:s del är det första gången en ny kund får möjligheten att starta samarbetet på båda annonsplattformarna. Det innebär att all data kan jobba sömlöst över både Google och Facebook och optimera innehåll och synlighet allt eftersom. Genom Amanda AI:s tjänst kan KungSängen nu helt automatiskt samordna sin marknadsföringsbudget och annonsinnehåll mellan plattformar som i vanliga fall inte samarbetar. Allt detta med hjälp av data och AI.

– Det är otroligt roligt att få chansen att jobba med ett bolag som KungSängen som har en tydlig digitaliseringsagenda och höga tillväxtmål. Här kan vår AI-teknologi och vår spetskompetens inom digital marknadsföring göra en påtaglig skillnad. Ambitionen är att tillsammans accelerera den digitala resan och nå lönsamma resultat genom att automatisera stora delar av deras medieköp. Det ska bli spännande att få arbeta med ett innovativt och starkt team på ett bolag som alltid strävar efter att ligga i framkant, säger Göran Palm, vd Amanda AI.

 

Relaterade Artiklar