Åhléns är först ut i Sverige med att erbjuda digitala kvitton i Kivra för sina medlemmar. Tjänsten går live idag.
Åhléns samarbete med Kivra gör det nu möjligt för sina 2,3 miljoner klubbmedlemmar att ta emot kvitton digitalt. Syftet är att skapa en ännu bättre kundupplevelse och minska miljöpåverkan.
– Vi går i bräschen och lanserar nu möjligheten att få sitt kvitto digitalt när man handlar hos oss, vilket är i linje med vår ambition att förenkla köpupplevelsen för våra kunder. Papperskvitton är dessutom en miljöbov och vi är glada att kunna erbjuda digitala kvitton då det är viktigt för oss på Åhléns att göra det vi kan för både människor och miljö, säger Cecilia Mortimer Meurling, marknads- och försäljningschef på Åhléns.
Var tredje person i Sverige använder Kivra för att få sin post digitalt. I februari 2020 lanserades Kvitton i Kivra för att förenkla hanteringen av kvitton. På kort tid har över 800 000 svenskar aktiverat tjänsten och väntar nu på att få sina kvitton digitalt.
Åhléns är först ut av handlarna i Sverige att erbjuda digitala kvitton i Kivra till sina kunder som handlar i varuhus, initialt gäller det inte vid köp på åhlens.se. Läs mer på kivra.se/kvitton.
I Sverige skrivs det ut 4 miljarder papperskvitton varje år. Det motsvarar 50 000 träd. Kvitton i Kivra är enklare för såväl konsumenter som handlare och är dessutom bra för miljön.