Lyko Group AB (publ) inleder samarbete med Instabox och ger kunderna möjlighet att hämta ut sina e-handelspaket direkt i Lyko-butiken.
I och med den utökade servicen suddas gränsen mellan det digitala köpet och fysisk butik ut ytterligare.
Instabox är en frakttjänst som fraktar e-handelspaket till smarta paketskåp i stora delar av landet, oftast samma dag som kunden lägger beställningen. Förutom paket från Lykos e-handel kommer Lyko-butikerna även bli uthämtningsställen för andra e-handelsaktörer, med syfte att ännu fler ska hitta till hårvård- och skönhetsspecialisten Lyko.
”Det här är ett naturligt steg i vår strävan att kontinuerligt förbättra upplevelsen för våra kunder. När kunden lägger en order online och väljer att hämta ut den i en av våra butiker kan kunden t ex få hjälp och råd på plats av personalen gällande de produkter man köpt”, säger Rickard Lyko, VD Lyko.
“Nu tar vi collect-in-store till nästa nivå. Leverans kommer ske dagen efter beställning i hela landet. Eftersom skåpet har samma teknik som våra övriga 200 skåp och eftersom vi också levererar paketen själva, kan vi säkerställa att kundupplevelsen håller en absolut högsta-nivå. Har användarna frågor om sin leverans svarar Instabox kundtjänst, utan att ta tid från butikspersonalen, och användaren kan hämta ut paketet utan att stå i kö, säger Johan Lundin”, medgrundare och Head of Sales på Instabox.
Inledningsvis kommer Instabox att finnas i tre Lyko-butiker. Redan nu finns en box på plats i Erikslund, Västerås och inom kort adderas Triangeln i Malmö och Täby Centrum utanför Stockholm.