De två nya koncepten sker i samarbete med Peas of Heaven och Fafelle, som även är namngivna med bolagens namn.
De virtuella restaurangerna kommer bestå av maträtter som är 100 procent vegetariska, en trend som foodora ser växer sig allt starkare.
De nya koncepten kommer ingå i foodoras familj av ghost kitchens som idag redan består av över 250 stycken restauranger.
Q-handelsbolagets innovativa koncept ger lokala restauranger en möjlighet att bredda sitt utbud digitalt och därigenom skapas nya tillväxtmöjligheter.
I foodoras DNA ligger det att tänka nytt och okonventionellt för att skapa mervärde för kunder och partners. För att accelerera innovationsarbetet krävs nya typer av kreativa samarbeten, och i samtliga koncept som är utvecklade av bolaget krokas det arm med aktörer som har spetskompetens för de olika maträtterna.
Sedan tidigare har foodora ghost kitchens som: Tacotarian, som har mexikansk tema, Wing It, som är kycklingrätter samt Fiamma Scarlatta som består av Italienska smaker.
– Restaurangbranschen har haft det tufft under lång tid. Genom att utveckla virtuella restauranger med koncept som vi vet att våra användare av foodora uppskattar, är vårt bidrag så de kan stärka sina digitala muskler, säger Hans Skruvfors och fortsätter,
– Det känns väldigt spännande att vi nu kan komma med ytterligare två koncept som jag är övertygad om att de kommer tas emot bra av foodoras hundratusentals användare, avslutar Hans Skruvfors, koncernchef och vd foodora.
Trenden med virtuella restauranger eller ghost restaurants är här för att stanna. Fler koncept skapade av q-handelsbolaget kommer inom kort.