Nelly.com som erbjuder kläder till modemedvetna unga kvinnor har ingått partnerskap med Zalando.
Nellys egna varumärken kommer under samlingsnamnet NLY by Nelly finns från och med idag på Zalandos alla europeiska marknader.
– Nelly har ett fantastiskt starkt varumärke i Norden och vi har också visat att vårt eget varumärke NLY by Nelly är attraktivt i flera europeiska länder. NLY by Nelly erbjuder en ungdomlig trendig design till en modemedveten målgrupp. Genom Zalando kan NLY by Nelly möta fler kunder i Europa, säger Anna Ullman Sersé VD på Nelly.
Samarbetet med Zalando gäller bara det egna varumärket NLY by Nelly och lanseras för vår- och sommarkollektionerna 2019.
Sedan starten 2004 har Nellys mode främst marknadsförts och sålts via Nelly.com som lockade 31 miljoner besök förra kvartalet. Nästan hälften av försäljningen är det egna varumärket NLY by Nelly som vänder sig till unga kvinnor. På Nelly.com kompletteras det egna varumärket med 200 väl utvalda andra varumärken för att erbjuda ett brett utbud av de senaste trenderna inom mode.
Samarbetet med Zalando är ett sätt att utveckla och stärka varumärket NLY by Nelly samt kostnadseffektivt bredda distributionen till konsumenter i Europa.