Telia hälsar “Välkommen till Folknätet”

Idag lanserar Telia det nya kommunikationskonceptet ”Välkommen till Folknätet”.

Telia hälsar "Välkommen till Folknätet" 1Syftet är att på ett nytt och tydligare sätt berätta om Telias unika arv, samhällsroll och betydelse för människors uppkopplade liv – nu och i framtiden. Kampanjen inleds med en reklamfilm där artisterna Sarah Klang och Titiyo framför en modern tolkning av folkvisan Tula hem och Tula vall.

”Välkommen till Folknätet” är ett helt nytt koncept som syftar till att visa på Telias unika bredd och vad Telia erbjuder. Konceptet kommer att vara en röd tråd i allt som kommuniceras.

– Vi levererar en förstklassig uppkoppling i Sveriges bästa nät och skapar kommunikationslösningar till allt från blåljusverksamhet, akutsjukvård till mobiltelefoni, tv och underhållning. I ”Välkommen till Folknätet” lyfter vi fram det som är viktigt i människors uppkopplade liv. Det kommer handla om nytta, relationer och möjligheter men också om hur vi tar ansvar för att koppla upp Sverige, säger Anne Gro Gulla, Marknadschef på Telia Sverige.

Telia hälsar "Välkommen till Folknätet" 2Genom att hela tiden investera, bygga ut och innovera skapar Telia fler möjligheter för fler människor på fler ställen. Därför skildrar den nya reklamfilmen olika tider och platser i Sverige med allt från livsavgörande händelser till underhållning i vardagen.

– Kvalitet och förtroende blir allt viktigare och vi vet att våra kunder vill ha en operatör och partner som tar ansvar. Kunskap, kvalitet, trygghet och långsiktighet ligger i vårt DNA. Men framtiden är alltid mer spännande än historien och därför är vi till exempel först med 5G. ”Välkommen till Folknätet” är vårt sätt att säga välkommen till Telia, säger Anne Gro Gulla.

I reklamfilmen som börjar visas idag kan man höra Tula hem och Tula vall, en gammal svensk folkvisa, i en ny och modern tolkning av artisten Sarah Klang. Den nya tolkningen finns på Youtube och Spotify.

Konceptet ”Välkommen till Folknätet” är framtaget tillsammans med Forsman & Bodenfors.

I första hand syns kampanjen med reklamfilm, annonsering och sociala medier. Långsiktigt kommer man få ta del av konceptet i olika sammanhang.