WorkShop öppnar hub för framtidens kundupplevelser

Retailbyrån WorkShop vet att det är viktigare än någonsin att skapa sömlöst integrerade och kreativa shopping- och varumärkesupplevelser för att möta konsumenters förväntingar, i nya och alla kanaler. 

WorkShop öppnar hub för framtidens kundupplevelser 1Därförsamlar de nu byråer och företag som delar en stark vision för framtidens retail till sitt nya coworking-koncept Next Gen Retail Hub.

”Det finns många coworking spaces, men det som gör Next Gen Retail Hub unikt är att vi samlar en mix av byråer och kompetenser som kompletterar varandra inom ramen för integrerad retail, och på så sätt kollektivt erbjuda ett komkplett erbjudande. Vi vill att byråerna i huben ska dels kunna hjälpa varandras kunder, men också utvecklas genom att ha närmare till kompetenser som angränsar till det man jobbar med”, säger Payman Hazheer, VD på WorkShop.

Lokalerna på närmare 1000 kvadratmeter, och tillhörande torg, är moderna, trivsamma och erbjuder effektiva affärs- och kontorslösningar.

I huben kommer relevanta och progressiva retailföretag dela arbetsmiljö, genom att hyra kontorsplatser och/eller använda lokalernas resurser för att dela kunskap, inspiration och initiera dialoger på nya och spännande sätt. Next Gen Retail Hub kommer att vara ett marknadsaktivt forum, där seminarium, events och allt som är retail uppmärksammas, diskuteras och firas.

”Vi ser det som en fantastisk affärsmöjlighet att befinna oss i navet av nästa generations retailskapande tillsammans med andra byråer som också satsar på framtiden. Vi ser fram emot att flytta in och bjuda in våra kunder till Stockholms snyggaste lokaler”, säger Patrik Thulin, VD och partner på Retail Academics, som är ett av de bolag som kommer att sitta i Next Gen Retail Hub.

Kontorsdesignen och konceptet är skapat och utvecklat av WorkShops prisvinnande arkitekter, designers och marknadsförare. Portarna slås upp till Next Gen Retail Hub i Oktober 2020 på St Paulsgatan 22 vid Mariatorget i Stockholm.