Verso Skincare tar hjälp av Grebban och Centra i uppbyggandet av en global digital flaggskeppsbutik

Det prisbelönade svenska hudvårdsvarumärket Verso Skincare har tagit hjälp av Grebban och Centra för att ta nästa steg i sin tillväxtresa.

Verso Skincare tar hjälp av Grebban och Centra i uppbyggandet av en global digital flaggskeppsbutik 1
Lars Fredriksson, VD och grundare av Verso Skincare

Verso Skincare, med bland annat eEquity som delägare, inleder sin digitala expansionsstrategi med anpassade sajter för USA, Europa, Sverige och Tyskland.

Grebban och Centra har under våren samarbetat med att bygga en global flaggskeppsbutik för det forskningsdrivna hudvårdsvarumärket Verso Skincare. Den digitala satsningen utgör en viktig del i företagets arbete mot att bli ett ledande hudvårdsmärke globalt inom de kommande åren, detta främst genom sina Retinol 8-produkter som är mer effektiva men samtidigt skonsammare för huden än liknande produkter på marknaden. Den nya sajten gick live innan sommaren och har särskilt optimerats för att smidigt kunna öppna upp mot nya marknader och lokalanpassa e-handelsupplevelen för bästa möjliga kundupplevelse.

“Verso Skincare ligger i hudvårdsforskningens framkant och nu ska vi se till att de ligger i den digitala handelns absoluta framkant. Den nya sajten är verkligen ett praktexempel på en state of the art, best-of-breed sajt, där vi handplockat den bästa tekniken och designat en kundupplevelse för Versos globala ambitioner. Verso har alla förutsättningar för att bli ett riktigt stort globalt brand”, säger Anton Johansson, VD på

Under hösten kommer Verso fortsatt lansera på fler marknader, främst i Asien, och även utveckla det digitala erbjudandet ytterligare.

“Vi vill vara ett digital-first hudvårdsmärke och med de nya sajterna, hjälp från våra partners Grebban och Centra, samt ett förstärkt team internt har vi förberett oss för en spännande digital resa globalt inom såväl B2B som B2C. Vi är måna om att finnas tillgängliga för de som vill köpa våra produkter där det passar dem bäst. Våra duktiga återförsäljare, såväl i fysiska butiker som online, gör ett jättefint jobb med det idag och vi ser denna satsning från vår sida som ett bra komplement och stöd för den redan existerande försäljningen.”, säger Lars Fredriksson, VD och grundare av Verso Skincare.