Stockholmsbaserade Bluewater, global ledare inom innovativa vattenreningslösningar för hushåll och företag, lanserar en nätbutik för direktförsäljning av Bluewaters vattenflaskor i rostfritt stål och glas, samt plastfria accessoarer för folk i farten, i Sverige och resten av EU.
Bluewaters eleganta och slitstarka vattenflaskor med livstidsgaranti, är tillverkade i rostfritt stål och glas, skapade för konsumenter som vill ha stil och kvalitet och samtidigt visa att de värnar om miljön.
Stålflaskorna finns i flera fantastiska färger – Deep Blue, Powder White och Just Black – och säljs till det överkomliga priset 399 kronor.
Termosflaskorna i rostfritt stål är tillverkade i klassisk svensk design och håller drycken kall i upp till 24 timmar och varm i 12 timmar.
Den miljövänliga ytbehandlingen ger en reptålig och kondensfri yta med bra grepp. Den eleganta och tåliga flaskan har lite större öppning än normalt, vilket gör det lätt att addera frukt för att förhöja smaken – och att diska efteråt. Bland tillbehören finns ett stort urval av silikonhandtag och en sportkork kommer för de träningssugna.
Bluewaterflaskan i glas är ett bevis på att inte alla glasflaskor är lika, återspeglar svenska glasblåsartraditioner och håller högsta kvalitet, samtidigt som den kompletterar den individuella stilen. Den kristallklara flaskan är tillverkad av borosilikatglas som tål temperaturer från -20 upp till kokpunkten 100 grader.
Bluewaters mångsidiga och tåliga flaskor är perfekta för vandringsturer, för stranden, familjepicknicken eller när helst du vill släcka törsten. Flaskorna levererar luktfritt, välsmakande vatten klunk efter klunk och det BPA-fria locket av Tritan™ är absolut läckagefritt. Ett skyddande miljövänligt silikonfodral för bättre grepp kompletteras med en serie silikonhandtag i läckra färger.
– Vi är så glada över att kunna ge alla i Sverige och resten av EU möjlighet att köpa Bluewaters miljövänliga flaskor, säger Alexandra Prusic, Bluewaters marknadschef (bild nedan). En unik fördel med vårt erbjudande är att vi erbjuder livstidsgaranti, i linje med företagets mission att sätta stopp för behovet av engångsflaskor i plast. Näthandeln har fått ett otroligt uppsving under corona-pandemin och med vår nätbutik kan vi nå ut till ett nytt kundsegment och samtidigt sprida vårt miljöbudskap.
40 000 såldes på fyra dagar
Bluewater-flaskan gjorde sin debut 2019 på golfturneringen British Open i Portrush, Nordirland, där den användes av alla de deltagande internationella elitspelarna, som Rory McIlroy och Tiger Woods. Ytterligare 40 000 Bluewater-flaskor såldes till allmänheten som fick fylla sina flaskor med gratis vatten från Bluewaters vattenstationer, eftersom det inte såldes några engångsflaskor i plast under eventet.
Hållbarhet är allt
Bluewaters grundare och CEO, Bengt Rittri, som har gjort hållbarhet till en central del av Bluewaters varumärke, säger att Bluewater vill övertyga kunderna att gå över till återanvändningsbara flaskor för att bidra till att eliminera behovet av de 500 miljarder plastflaskor som säljs i världen varje år. Merparten av flaskorna hamnar i haven och det tar hundratals år att bryta ner dem, samtidigt som farliga kemikalier läcker ut i miljön.
– Bluewater-flaskan är en lyckad kombination av funktion och elegant svensk design vilket gör den till en BPA-fri accessoar du bara måste ha. Den är ett naturligt komplement till din iPhone och din yoga-matta, säger Bengt Rittri.