Tres butiker ger branschens bästa kundbemötande

Den årliga undersökningen Daymaker-index visar att Tre har telekombranschens bästa kundbemötande i butik.

Med det resultatet tar Tre dessutom andraplatsen i Sverige, oberoende av bransch. Tre har de senaste åren haft starkt fokus på kundnöjdhet där bemötande i butik är en viktig del.

– De senaste två åren har vi jobbat mycket med att förbättra kundmötet i våra butiker. Det här är ett kvitto på att det vi gör får stor effekt och jag är otroligt stolt över alla våra medarbetare som med stort engagemang tar hand om alla våra kunder, säger Oscar Otteborn, chef för konsumentaffären på Tre.

För att förbättra kundmötet i butik infördes en ny kundmötesmetodik 2017 som man fortsatt att arbeta fokuserat med under 2018. Tre har även tagit fram ett gediget paket av utbildningar, arbetat fram tydliga processer och gett medarbetarna fler verktyg för att hjälpa kunder med serviceärenden direkt i butik.

– Vi har lyssnat på kundernas feedback och fått större förståelse för vilka förväntningar våra kunder har och vad vi kan göra bättre. Våra dedikerade medarbetare har varit nyckeln till den här förändringsresan och de snabba resultaten, säger Oscar Otteborn.

Tre har genomfört omfattande åtgärder de senaste åren för att öka kundnöjdheten, allt ifrån att sätta rätt förväntningar i säljtillfället till att vara tydlig i första mötet och ge service i toppklass efter köp.

– Nöjda kunder är alltid det viktigaste för Tre. I våra interna mätningar har vi sett en rejäl förbättring och det är kul att det nu även syns i externa undersökningar. Det är ett resultat av många olika initiativ i hela bolaget. Styrkan hos Tre är att vi har en otrolig kraft i bolaget att skapa resultat på kort tid, säger Oscar Otteborn.