I december började Tre, som första operatör i Sverige, erbjuda eSIM för iPhone.
Nu lanseras tjänsten även för iPad och Tres kunder kan därmed använda den senaste tekniken i iPhone, iPad och Apple Watch.
– Antalet kunder som väljer eSIM har ökat stadigt sedan lanseringen förra året. Vi har också sett att många kunder nämner eSIM i våra kundnöjdhetsmätningar som en av anledningarna till varför man är nöjd med oss som operatör. Våra kunder gillar att vara först med det senaste och som utmanare drivs vi av att ligga före våra konkurrenter, det är en bra kombination, säger Oscar Otteborn, chef för konsumentmarknaden på Tre.
eSIM står för ”embedded sim” och innebär att det fysiska sim-kortet inte längre behövs. eSIM installeras enkelt genom att scanna en QR-kod.
– Nästa steg är att göra hela flödet digitalt, då blir det ännu enklare för våra kunder att snabbt komma igång med våra tjänster. Vi kommer dessutom kunna effektivisera vår kundservice vilket också gynnar våra kunder, säger Oscar Otteborn.
I dagsläget är det den senaste iPad Pro och de kommande iPad Air och iPad Mini som har stöd för eSIM. Se hela sortimentet av iPads och surfplattor på tre.se.