Grundat 1883 är Stenströms ett av Sveriges mest anrika modeföretag.
Nu tar man historiska kliv med en ny e-handelsplattform och Voyado som nytt lojalitetssystem. Syftet är att ge återförsäljarna affärsverktyg som stärker kundupplevelsen oavsett var kunden möter varumärket.
Med den nya plattformen kan återförsäljarna sälja direkt i butik eller skicka det som kunden köper via nätet. Detta ger en köpupplevelse på konsumentens villkor, samtidigt som butikerna behåller affären.
För Fredrik Strandberg, VD på Stenströms, är det viktigt att digitaliseringen förenklar lika mycket som den effektiviserar.
– Enkelhet ger kostnadseffektivitet, menar Fredrik. Vår plan är att rulla ut e-handeln på flera marknader, och vi vill ha bästa möjliga förutsättningar att personalisera kundupplevelsen oavsett land och språk. Med Voyado får vi ett användarvänligt och flexibelt system som kan växa i takt med vår globalisering.
Johan Nyrelli är kundansvarig på Revide som driver Voyado. Han ser Stenströms anrika historia som en viktig nyckel till framgång.
– Hög kvalitet ligger i Stenströms DNA, säger Johan. Med systemets avancerade funktioner kan den exklusiva känslan av varumärket genomsyra alla faser i kundrelationen. Digitaliseringen ger nya möjligheter för en stark kundupplevelse och adderar en spännande dimension till varumärkets hantverkstradition.
Som strategisk partner för e-handelsplattformen samarbetar Stenström med Avensia.