Stå i kö utan att stå i kö
Hem NYHETER Stå i kö utan att stå i kö

Stå i kö utan att stå i kö

Publicerat av: Redaktionen

Ställ kölappen i kö – inte kunden

Alla behöver hjälp. Men ingen vill köa. Med Valtech Attend kan dina kunder stå i kö utan att stå i kö. Kunden laddar bara ner en app, tar en digital nummerlapp och väntar på sin tur. Under tiden kan han eller hon shoppa vidare i lugn och ro. Eller bara strosa omkring medan de väntar. När det är deras tur, plockar expediten upp den digitala nummerlappen i sin app och söker upp dem ute i butiken.

Skräddarsytt användargränssnitt

Stå i kö utan att stå i kö 4För att kunna använda Valtech Attend måste du ha ett lokalt positioneringssystem installerat i din butik. Och en app som kan läsa av kundens position. Det vi gör är att bygga in kö-funktionaliteten i de befintliga apparna. Och designar ett skräddarsytt användargränssnitt.

En bättre upplevelse

Stå i kö utan att stå i kö 5Fördelarna med Valtech Attend är att dina kunder slipper stå och stampa framför disken med blicken fäst vid nummertavlan i väntan på hjälp. Det skapar frustration. En del väljer helt sonika att gå därifrån om det tar för lång tid. Deras nyvunna frihet kan de nu istället ägna åt att botanisera bland ditt övriga utbud och kanske shoppa andra saker än vad de kom dit för. Den positiva upplevelsen leder förmodligen även till fler återbesök och positiva kommentarer i sociala medier.

“Om du redan har ett IPS-system på plats och en app behöver du bara addera kö-funktionaliteten och användargränssnittet för Valtech Attend.”

Ett nytt sätt att möta kunderna

Stå i kö utan att stå i kö 6Med det nya kösystemet kommer fler expediter befinna sig ute på golvet. Där kunderna befinner sig. Det finns dock personer som av olika skäl väljer att inte ladda ner appen. Därför bör det gamla systemet med fysisk köhantering finnas kvar i en övergångsperiod. Vi kan hjälpa till med att organisera butiksgolvet så att allt flyter på som det ska.

Mätbarhet & konvertering

Med Valtech Attend kan du enkelt mäta hur många som får hjälp, inom vken tid samt hur många som ångrar sig och ger upp. De uppgifterna får man sällan fram i det gamla systemet där kunden bara haffar en expedit i butiken. Analysen av kundernas beteende och hur de rör sig medan de väntar kan leda till värdefulla insikter och möjlighet att optimera kundresan, öka konverteringen och få fler avslut.

Idé och utvecklad av Per Fork, systemutvecklare på Valtech.

Relaterade Artiklar