Speqta ger e-handlare smarta råd om Google Shopping i ny webinarserie

Speqta lanserade tidigare i år AI-motorn Shopello BidBrain som gör att e-handlare endast betalar för trafik som leder till köp.

Nu tar Speqta ännu ett steg för att e-handlare ska få lönsam trafik på nätet och lanserar en webinarserie med smarta råd om Google Shopping.

Intresset för Shopello BidBrain är stort och ett 20-tal större europeiska e-handlare har redan anslutit sig. AI-motorn hanterar den komplexitet det innebär att köpa trafik. Den sover aldrig och arbetar med 100-tals parametrar samtidigt. Shopello BidBrain gör det möjligt för nätbutiker att själva bestämma hur stor del av försäljningen eller vinsten som de vill spendera på trafiken.

I den nya webinarserien guidar Speqta e-handlare i hur de kan maximera sin försäljning och blir bättre på traffikanskaffning. I serien ingår fyra filmer med efterföljande webinars där trafikanskaffningsexperterna Andereas Friis och Daniel Bergvall tillsammans med Speqtas VD Fredrik Lindros besvarar följande frågor:

• Varför lämnar svenska e-handlare försäljning på bordet?
• Tre myter kring Google Shopping
• Så fungerar en AI-baserad budmotor på Google Shopping
• Tre skäl att optimera din produktfeed

Efter varje film följer ett 30 minuter långt webinar med diskussioner om de ämnen respektive film belyst. Webinaren sker live och kampanjen startade på LinkedIn den 19 maj 2020.

Fredrik Lindros, Speqtas VD, kommenterar: ”Vi har en gedigen kunskap om hur e-handel fungerar och hur e-handlare kan optimera sin trafik på nätet. Intresset för vår AI-motor ökar stadigt och vi får återkommande positiv feedback från våra kunder. Med det här initiativet vill vi ge så många som möjligt chansen att lära sig mer om framtiden för trafikanskaffning inom exempelvis Google-annonsering.”