Priserna hos de svenska mobiloperatörerna har gått ner i genomsnitt 125 kr per månad på ett år.
Den nya appen Bill Minimizer har därför introducerat en ny funktion som automatiskt informerar användarna om sänkta mobilabonnemangspriser. Det är svårt och tidskrävande för mobilanvändare att hålla sig uppdaterade på abonnemangspriser, men nu informerar appen direkt om priserna går ner för den specifika användaren. Detta kommer kunna spara tusenlappar.
Svårt att vara uppdaterad på ALLA nya priser
Alla mobiloperatörer sänker kontinuerligt priserna på data och kunden behöver fortlöpande hålla sig uppdaterad för att inte betala för mycket – vilket de flesta varken kan eller hinner göra. Med Bill Minimizers nya funktion behöver man inte längre lägga tid på detta utan man får automatiskt information om när relevanta priser för användarens specifika användning går ner.
Men jag ändrar mitt surfbeteende, eller?
Mobilanvändare har ofta en inkorrekt uppfattning om hur mycket data man använder och hur det förändras över tid. Stefan Perdal, en av grundarna av Bill Minimizer svarar: ”Med Bill Minimizers nya funktion behöver du inte längre tänka på det utan appen håller reda på detta och uppdaterar dig månadsvis om ditt användarmönster ändras och om ett annat abonnemang blir billigare för dig”.
Bill Minimizer hjälper till
Bill Minimizers nya funktion hjälper användaren med två viktiga faktorer för att hålla mobilabonnemangspriset nere:
- 1.Informerar om relevanta prissänkningar hos någon operatör baserat på din användning
- 2.Ändras din dataanvändning över tid får du månadsvis information om det billigaste abonnemanget för dig
Mobildatapriserna faller snabbt
Under det senaste året har priset på mobildata gått ner påtaglig vilket skulle göra att en genomsnittsanvändare sparar ca 1500 kr per år. Vi på Bill Minimizer är övertygade om att prissänkningarna kommer att fortsätta och det är upp till kunderna att aktivt välja rätt abonnemang. Stefan Perdal tillägger: ”Vi är glada att ha introducerat en ny funktion som inte bara hjälper kunden vid ett enskilt köptillfälle utan även håller användarna uppdaterade över tid – detta är definitivt något nytt på marknaden”.