smartclip lanserar white paper som beskriver framtidens addressable tv-annonsering i Europa

smartclips nya white paper innehåller strategier och insikter om teknologier, marknader och praktiska möjligheter, samt illustrerar hur man kan förena traditionell tv-planering och digital targeting.

smartclip lanserar white paper som beskriver framtidens addressable tv-annonsering i Europa 1
Dr. Oliver Vesper, co-CEO och Managing Director på smartclip i Europa

smartclip, Europas största öppna adtech-utvecklingsenhet för broadcasters och streamingtjänster publicerar idag ett omfattande white paper med titeln “The State of Addressable TV Advertising Across Europe”. Detta white paper analyserar ATV-annonsering på stora europeiska marknader och möjligheterna som smartclips ATVreklamlösningar erbjuder europeiska broadcasters och streamingtjänster. Rapporten slår samman detta med insikter som samlats från intervjuer med seniora branschledare – exempelvis medlemmar från RTL Group, Atresmedia, M6 Publicité, Discovery Inc, RTL AdConnect och Ad Alliance.

Dr. Oliver Vesper, co-CEO och Managing Director på smartclip i Europa förklarar:

– Vi på smartclip har kontinuerligt stöttat broadcasters i att stärka sin position på marknaden. Med detta white paper delar vi våra insikter med broadcasters och streamingtjänster om hur europeisk broadcast-tv’s makalösa räckvidd kan kopplas samman med de unika möjligheter som digital targeting erbjuder.

– Europeiska broadcasters har utfört ett antal strategiska åtgärder för att säkra sin roll i branschen, där annonslösningar för addressable tv förblir en viktig del i denna strategi. Addressable tv-annonsering kombinerar det bästa med tv och det bästa av det digitala, och representerar en genomförbar motåtgärd för broadcasters när internationella teknikjättar börjar erbjuda tv-liknande tjänster och andra innehållsplattformar. Datadriven targeting inom linjär-tv tillgodoser ytterligare behoven hos annonsörer som är angelägna om att använda samma grad av datadriven taktik för tv-annonsering som används på internetplattformar.

Viktiga takeaways från detta white paper:

• Lär dig mer om stora utmaningar i ekosystemet för tv-annonsering samt hur europeiska broadcasters effektivt utvecklar sina innehållsstrategier och cementerar sin roll i branschen

• Förstå vad ATV-reklam betyder, hur det kan brytas ned och kategoriseras samt de viktigaste ATV-möjligheterna för europeiska broadcasters

• Förstå vad som behövs (d.v.s. datahantering, teknisk infrastruktur, targetingmöjligheter och annonsutförande) för att framgångsrikt kunna aktivera skalbara ATV-lösningar

• Utforska grundläggande och innovativa targeting-alternativ och annonsformat som erbjuds av smartclip med verkliga case

• Lär dig av branschexperter och få insikt i ATV-trender, möjligheter och hinder, samt framtida prognoser för stora tv-marknader i Europa

Ladda ner whitepaper här.